همشهری آنلاین: مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری مراسم شب‌های قدر در سرای محلات با همکاری مدیران محله و مشارکت شهروندان خبر داد و گفت: شهرداری تهران در شب‌های قدر به حمایت و پشتیبانی مساجد و حسینیه‌ها برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم شب‌های احیا می‌پردازد.

 

به گزارش همشهری آنلاین،عبادالله رمضانی در مورد شب‌های قدر و اقدامات شهرداری تهران در این شب‌ها افزود: شهرداری در شب‌های قدر برنامه‌ای برگزار نکرده و به پشتیبانی از مجموعه‌ها و مراکزی می‌پردازد که به اجرای ویژه برنامه شب‌های قدر می‌پردازند.

وی با اشاره به تغییر فضای بصری شهر در شب‌های قدر، عنوان کرد: در مراکز فرهنگی و سرای محلات به همت مدیران محله برنامه‌های مذهبی شب‌های قدر بر پا می‌شود.

مدیر کل فرهنگی شهرداری با بیان اینکه در شب‌های قدر، شهرداری تهران به توزیع محصولات فرهنگی و از جمله دعاهای ابوحمزه ثمالی در مساجد سطح شهر می‌پردازد، گفت: اصلیترین وظیه شهرداری در شب‌های قدر حمایت از اجرای برنامه‌های مذهبی در حسینیه‌ها و مساجد سطح شهر است.

رمضانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری برنامه «برآستان جانان» در بوستان‌های مرکزی شهر، گفت: مجموعه فعالیت‌های شهرداری تهران در این ایام تحت عنوان «نردبام آسمان» در ۹ محور کلی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با خاطرنشان کردن برگزاری محافل انس با قرآن در مناطق ۲۲گانه پایتخت، بیان کرد: محافل انس با قرآن تحت عنوان «پنجره‌های آسمانی» نیز در مناطق ۲۲گانه در حال برگزاری است که به موضوع تقدیر از فعالان، پیشکسوتان و استعدادهای قرآنی، اهدای قرآن کریم و ادعیه به مساجد و هیات‌های مذهبی اختصاص دارد.

مدیر کل فرهنگی شهرداری در ادامه به برگزاری ۲۲ نمایشگاه قرآنی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد تحت عنوان «میهمانی خدا» درمناطق اشاره کرد و افزود: دیگر برنامه‌های شهرداری در‌ماه مبارک رمضان، برگزاری برنامه‌ فرهنگ «شب‌های ملکوت»، کارگاه‌های ‌آموزشی مفاهیم قرآن، مراسم ادعیه ‌ماه مبارک رمضان، بازار هنر و غرفه‌های فرهنگی و برپایی سفره‌های کرامت است.

کد خبر 180114
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز