گروه شهری: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به همراه شرکت بهره‌برداری مترو تهران و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌های جداگانه تمهیدات ویژه شب‌های قدر را اعلام کردند.

راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تسلیت به مناسبت شهادت مولای متقیان حضرت علی‌(ع) و فرا رسیدن شب‌های قدر اعلام کرد: به‌منظور انتظام‌بخشی به عبور و مرور و کاهش تراکم ترافیکی معابر و ایجاد تسهیلات بیشتر برای تردد شهروندان تمامی توان و نیروی خود را در شب‌های قدر در تمامی معابر به کار گرفته و سعی در کاستن از ترافیک و ایجاد سهولت در آمد و شد وسایل نقلیه می‌کند.

براین اساس استقرار تیم‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در محل‌هایی مانند شهرری، امامزاده صالح، بسیج غرب، حرم مطهر امام خمینی‌(ره)، مسجد ارگ و امامزاده داوود بیشتر است. همچنین در طول مدت برگزاری مراسم قدر از توقف خودروهایی که مانع تردد شود ممانعت به‌عمل آمده و رانندگان متخلف به نزدیک‌ترین محل پارک و یا اسکان، راهنمایی می‌شوند.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز علاوه بر تقویت خطوط شبانه سامانه اتوبوس‌های تندرو، اقدام به برقراری سرویس‌های ویژه‌ در روزهای 28 و 30 مرداد و اول شهریور از ساعت 22 تا اذان صبح از محل برگزاری مراسم ویژه شب‌های قدر به مقاصد مختلف سطوح شهر می‌کند.

بدین‌ترتیب اتوبوس‌های شرکت واحد از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به مقاصد ورامین، قرچک، کهریزک، مهدی‌آباد، زمان‌آباد، شوش، دولت‌آباد، باقرشهر، خراسان و راه‌آهن و از مدرسه عالی شهید مطهری به افسریه، میدان رسالت، پیروزی، میدان شوش، پایانه آزادی، شهدا، کلاهدوز، خیابان آزادی، همچنین از مصلی امام خمینی(ره) به مقاصد میدان راه‌آهن، میدان خراسان، میدان شهرری، میدان ولیعصر، میدان هفتم تیر، فلکه چهارم تهرانپارس، میدان رسالت و میدان امام خمینی(ره) و از مبدا مهدیه تهران به خاوران، خراسان، میدان قیام، پایانه آزادی، سه راه آذری، تجریش، راه‌آهن، ولیعصر در آن تاریخ‌ها تا اذان صبح فعال هستند. خطوط منتهی به اماکن متبرکه و زیارتگاه‌ها نیز تقویت شده و از میادین و پایانه‌های بزرگ پایتخت در شب‌های قدر در خدمت شهروندان هستند.

روابط عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران نیز اعلام کرد که به‌منظور رفاه حال شرکت‌کنندگان در مراسم شب‌های قدر در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)، مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) و میدان 15 خرداد در روزهای جمعه مورخ 28/5/90، یکشنبه مورخ 30/5/90 و سه‌شنبه مورخ 1/6/90 ساعات کار خط یک مترو تا ساعت 5:30 بامداد با فاصله گذر اعزام قطارها هر 20 دقیقه یک قطار و ساعات کار خط 2 و 4 مترو تا ساعت 24 بامداد با فاصله گذر اعزام قطارها هر 20 دقیقه یک قطار ادامه خواهد داشت.

کد خبر 143505
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز