جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: گرچه 300 در اولین هفته اکران خود به فروش 70 میلیون دلاری در سینماهای امریکا دست یافته اما همچنان از سوی ایرانیان و حتی غیرایرانیان با محکومیت جدی مواجه است.

روزنامه انگلیسی زبان استار چاپ مالزی که روزانه بیش از یک میلیون نفر خواننده دارد نوشت: ایرانی‌ها معتقدند که این فیلم یک تهمت و افترای تاریخی است.

این روزنامه که این مطلب را به نقل از آسوشیتدپرس آورده است، در ادامه یادآور شده : فیلم 300 زمانی به اکران درآمده است که کشمکش بر سر مساله هسته ای میان ایران و آمریکا به حداکثر رسیده است و در عراق هم اوضاع آشفته است.

در پایان این گزارش به تیتر روزنامه همشهری اشاره شده است که در آن آمده است: 300 در خدمت سیاستهای رهبران آمریکاست و پیش بینی نموده است که این فیلم موجی از اعتراضات را در اروپا و آمریکا به دلیل تهمت‌های آشکار آن برخواهد انگیخت.

از سوی دیگر نادر یغمائیان که فیلم انیمیشن «جمشید و خورشید» را آماده اکران دارد در نشستی مطبوعاتی گفت: می‌توانیم با نمایش این فیلم انیمیشن در سطح بین‌المللی، مقابله‌ای با فیلم 300 داشته باشیم.

در همین حال فارس گزارش داده که پروژه ذوالقرنین که قرار بود 2 سال پیش درباره زندگی کوروش پادشاه ایرانی ساخته شود، بلاتکلیف مانده است.

عزیز الله حمیدنژاد نویسنده و کارگردان این پروژه گفت: در زمینه ذوالقرنین مطالعه کردم و انطباق آن را با کوروش کبیر نزدیک دیدم، به این فکر افتادم چرا ما چنین شخصیتی را به دنیا معرفی نکنیم قبل از اینکه آنها معرفی کنند. 

وی درباره تعلل مسئولین برای ساخت پروژه ذوالقرنین گفت:کسی نگفت که این پروژه را کار نمی‌کند و چندین بار تصمیم گرفتند تحقیق و نگارش کار را جدی نگاه کنند و وارد قرارداد شویم اما نشدیم. با مسئولان دیگر فرهنگی صحبت کردم عموماً همه تأیید می‌کنند ولی هیچکس جرأت قدم گذاشتن به جلو را ندارد. 

کد خبر 18004

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز