سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیین نامه کانون نخبگان جوان هنرهای تجسمی با نظرات هنرمندان پیشکسوت و انجمنهای تخصصی تدوین خواهد شد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه ستاد نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان باحضور اصغر امیرنیا؛ سرپرست مرکز هنرهای تجسمی، غلامرضا منتظری؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و دبیر جشنواره و اعضای ستاد جشنواره برگزار شد.

اصغر امیرنیا؛ سرپرست مرکز هنرهای تجسمی در این جلسه گفت: باتوجه به اهمیت حمایت از استعدادهای شاخص جوان سال گذشته طرح ایجاد کانون نخبگان جوان هنرهای تجسمی مطرح شد که برای تحقق آن در جلساتی با هنرمندان پیشکسوت و کارشناسان و انجمنهای تخصصی آیین نامه کانون نخبگان هنرهای تجسمی به منظور حمایت از برگزیدگان جشنواره‌ها و استعدادهای شاخص تدوین می‌شود و پس از تدوین برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهد شد.

امیرنیا افزود: آیین نامه کانون نخبگان هنرهای تجسمی پس از تدوین و تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی خواهد شد.

غلامرضا منتظری؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان نیز گزارشی از روند جشنواره ارائه کرد و گفت: امسال پنجمین سال است که استان گلستان میزبان جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان است و خوشبختانه این جشنواره جایگاه مهمی یافته است.

سعید فلاح فر؛ دبیر هنری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان نیز در این جلسه گفت: در نوزدهمین دوره جشنواره تغییراتی در ترکیب هیات داوران و رشته‌های جشنواره ایجاد شده است.

فلاح فر ادامه داد: رشته تصویرگری برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان حضور دارد و رشته‌های مجسمه‌سازی و سفال در یک رشته با عنوان حجم در این دوره جشنواره قرار گر فته است.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان در رشته‌های طراحی، نقاشی، ارتباط تصویری، حجم، کاریکاتور، نگارگری، خوشنویسی، عکاسی و تصویرسازی در گروه سنی 16 تا 25 سال 11 شهریورماه در گرگان برگزار می‌شود.

در این جشنواره هنرمندان جوان برگزیده‌های استانی در 9 رشته به جشنواره راه می‌یابند و جوانانی از دیگر کشورها نیز در جشنواره حضور خواهند داشت.

ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تا 20 مرداد ماه سال جاری می‌توانند هنرمندان برگزیده استان خود را به ستاد جشنواره در استان گلستان معرفی کنند.

غلامرضا منتظری؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان و سعید فلاح فر، دبیر هنری این جشنواره هستند.

جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود و استان گلستان برای پنجمین سال میزبان این جشنواره است.

 

 

 

کد خبر 179422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز