جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

همشهری انلاین: وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه 24 اسفند گفت: ما نگران تحریم نیستیم.

به گزارش ایرنا، "سیدکاظم وزیری هامانه" که برای شرکت در نشست سازمان کشورهای صادرکننده‌ی نفت "اوپک" در وین بود، در حاشیه یکصد و چهل و چهارمین اجلاس عادی "اوپک" در جمع خبرنگاران افزود: ما ‪ ۲۵‬سال است که در تحریم هستیم.
وزیر نفت ایران در پاسخ به پرسشی درباره ی تاثیر این تحریم‌ها بر برنامه‌های توسعه‌ی کشورمان گفت: ما در این سال‌ها با تامین سرمایه از درون و از طریق کشورهای دیگر، ظرفیت خود را در زمینه‌های مختلف از جمله گاز و پتروشیمی افزایش داده‌ایم. هامانه تاکید کرد که در زمان حاضر در بخش پالایشگاهی نیز برنامه‌هایی داریم که آن را به جدیت ادامه می‌دهیم.

وزیر نفت ایران در ادامه گفت: سیاست کلی ایران تعامل با دنیاست و یکی از اجزای این سیاست، تامین انرژی مطمئن در دنیا است و در این سیاست کلی تغییری ایجاد نشده است.

هامانه در پاسخ به پرسش ایرنا درباره این که آیا تحریم به صنعت نفت و طرح‌های مرتبط با آن لطمه وارد می‌کند یا خیر، گفت: ما اکنون نمی‌دانیم چه تحریمی مطرح می‌شود، ما هیچ کاری خارج از قانون انجام ندادیم که منتظر تحریم وسیعی از سوی سازمان ملل باشیم.

وی افزود: در هر حال با توجه به ‪ ۲۵‬سال که مورد تحریم بودیم و کارهای توسعه‌ای خود را انجام دادیم، اکنون نیز این کارها را ادامه خواهیم داد.

کد خبر 17929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز