معضل دریاچه ارومیه چندی است به یکی از بحث‌های روزانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبدیل شده است به‌طوری که تقریبا هر روز یکی از نماینده‌ها در این زمینه اظهارنظر می‌کند؛ صرف‌نظر از اینکه این اظهارات تا چه اندازه پشتوانه کارشناسی دارد اما در مجموع نشان از اهتمام جدی نمایندگان مردم برای حل این معضل دارد.

دریاچه ارومیه

روز گذشته نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، نسبت به بی‌توجهی به مشکل خشک‌شدن دریاچه ارومیه انتقاد کرد و افزود: این مشکل نیازمند تخصیص و اعتبار کافی و نیز تدبیر مجلس و دولت است. وی در نطق میان دستور خود، با تأکید بر توجه به وضعیت دریاچه ارومیه ابراز داشت: دریاچه ارومیه یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های داخل کشور و یکی از مشهورترین تالاب‌های بین‌المللی است اما اینک در حال نابودی قرار دارد و اگر دیر بجنبیم دیگر اثر و نقشی از این دریاچه نخواهد ماند.

قاضی پور با هشدار نسبت به بروز سونامی نمک، بر ضرورت انتقال آب دریاچه ارس به ارومیه تأکید کرد و گفت: اجرای این طرح نیازمند تخصیص منابع کافی بودجه و اعتبار است. دریاچه ارومیه متعلق به کل ایران است وخشک‌شدن آن برای تمام ایرانیان آزاردهنده، سخت و نگران‌کننده است، کما اینکه از بین رفتن تالاب‌های زیبای بختگان، هامون، پریشان و گاوخونی برای مردم ناراحت‌کننده بود. براین اساس نباید اجازه بدهیم دریاچه ارومیه هم به سرنوشت دیگر تالاب‌های خشک شده مبتلا شود.

کد خبر 179233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز