گروه شهری: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در آخرین نشست مطبوعاتی خود در سال 85، از لغو موقت تردد زوج و فرد خودروها از 24 اسفند تا پایان سیزدهم فروردین خبر داد و گفت: اجرای این طرح پس از تعطیلات نوروزی ازسر گرفته می‌شود.

به گزارش همشهری، سردار حمیدرضا هاشمی افزود: از سال آینده پلیس راهنمایی و رانندگی با تخلفاتی که امنیت اخلاقی جامعه را به خطر می‌اندازد برخورد کرده و افراد خاطی را به دادگاه معرفی می‌کند.

وی مصداق این تخلفات را بدحجابی،‌به نمایش گذاشتن خالکوبی، همراه داشتن سگ و هر موردی که مغایر با شئونات اسلامی باشد ذکر کرد و گفت: این افراد برای اعمال قانون به کلانتری و نیروی انتظامی معرفی می‌شوند اما خودروی آنها توقیف نمی‌شود.

وی به اجرای طرح ویژه پلیس برای آخرین پنج‌شنبه سال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هر ساله در این روز، شمار قابل توجهی از شهروندان برای زیارت مرقد امام (ره) و قبور شهدا و اموات عازم بهشت زهرا می‌شوند، ضمن هماهنگی با شرکت اتوبوسرانی و مترو تسهیلات لازم برای این سفرها فراهم شده،‌با این همه به شهروندان توصیه می‌شود از ساعات اولیه روز پنج‌شنبه برای عزیمت به بهشت‌زهرا اقدام کنند تا در ساعات پایانی روز با ترافیک سنگین مواجه نشوند.

وی با اشاره به موج سفرهای نوروزی که از امروز و فردا آغاز می‌شود گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با تمام تجهیزات در محورهای خروجی جنوب، شرق و غرب تهران که مسیرهای اصلی خروج محسوب می‌شوند مستقر است ضمن آن که دو بالگرد در امر کنترل و نظارت بر ترافیک با پلیس همکاری دارند. براین اساس انتظار می‌رود با رعایت مقررات از سوی شهروندان و همکاری آنها با پلیس در محورهای خروجی با مشکل مواجه نشویم.

وی به کاهش 27 درصدی اعمال مقررات در سال جاری اشاره کرد و گفت: با این همه در شاخص‌های تاثیرگذار در امنیت و تردد درون شهری، میزان برخورد افزایش داشته است که در این راستا کنترل حرکت مارپیچ 10 درصد، تاکید بر بستن کمربند ایمنی 185 درصد، توقف دوبله 1 درصد، سرعت غیرمجاز 20 درصد و سبقت غیرمجاز 13 درصد، توقف موتورسیکلت در پیاده‌رو 13 درصد و توقیف موتورسیکلت 23 درصد افزایش برخورد داشته‌ایم.

هاشمی همچنین از افزایش 160 درصدی توقیف خودروها در بزرگراهها خبر داد و گفت: در سال 85 13 هزار و 103 خودروی متخلف را عوامل کنترل آشکار و نامحسوس در بزرگراهها توقیف کرده‌اند که 100 دستگاه خودرو برای مرتبه دوم و 15 دستگاه برای مرتبه سوم توقیف شده‌اند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سال جاری 294 نفر بر اثر تصادف فوت کرده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته 25 نفر کاهش را نشان می‌دهد.

وی مهمترین عامل تصادفات منجر به مرگ را عدم دقت به جلو ذکر کرد و افزود: قربانیان این تصادفات موتورسواران و عابرانی بوده‌اند که در حین تردد نسبت به جلو، بی‌دقت بوده و در نتیجه این بی‌دقتی با وسایل نقلیه برخورد کرده‌اند.

کد خبر 17900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز