شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۰
۰ نفر

قم: نزدیک به سه‌ماه است که کم‌آبی و جیره‌بندی آب در شهر کهک و مناطق اطراف آن مشکلات زیادی را برای مردم ساکن در این منطقه ایجاد کرده است، به‌طوری که آب از ساعت پنج صبح تا یک بعد از ظهر، حتی در‌ماه مبارک رمضان و همراه با گرمای طاقت‌فرسای قم قطع می‌شود و مردم حتی نمی‌توانند ساعتی از کولر آبی بهره‌ ببرند.

لوله آب

 به‌گزارش مهر، مردم کهک قم از دو ‌ماه گذشته با چنین مشکلی درگیر هستند. علی ابرقوئی، عضو شورای اسلامی این شهر گفت: ما امکانات خدمات‌دهی به 700خانوار جدید را نداریم. در همین راستا محمد‌رضا عربشاهی، عضو دیگر شورای اسلامی کهک از حفر چاه‌های غیرمجاز در اطراف چاه‌های آب شرب خبر داد و لزوم رسیدگی حقوقی برای پلمب این چاه‌ها را خواستار شد اما به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی قم خشکسالی هشت‌سال گذشته یکی دیگر از عوامل کاهش ظرفیت بسترهای آب زیرزمینی منطقه کهک است.

حسن ایزانلو در این‌باره اظهار داشت: تا دو سال گذشته قنات‌ها به‌عنوان منابع سطحی آب مورد نیاز بسیاری از مناطق کهک را تأمین می‌کردند اما در حال حاضر این منابع مهم دچار خشکسالی شده‌اند. البته به‌نظر می‌آید که تنها راه برای حل مشکل کم آبی بخش کهک، استفاده از آب سرشاخه‌های دز است. مدیر آب و فاضلاب روستایی در این زمینه تأکید کرد: پیش‌بینی ما این است که این پروژه تا پایان سال 91به اتمام برسد.

کد خبر 178991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز