پس از انتشار گزارش مربوط به وضعیت خانه تاریخی مینایی در روزنامه همشهری که در آن از تلاش مالکان آن برای فروش این خانه قاجاری به سازمان میراث فرهنگی خبر داده شد اکنون معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران اعلام کره است که این اداره کل اعتبار تملک خانه قاجاری مینایی را ندارد و در این زمینه، مدیریت شهری باید وارد عمل شود.

خانه تاریخی مینایی

 بهروز جلالی به ایسنا گفته است که قیمت زمین در تهران بسیار بالا رفته و این در حالی است که سازمان میراث فرهنگی در سرفصل‌های خود، اعتبار مشخصی برای تملک بناهای تاریخی دارد. معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی تهران گفته است: اعتباری که باید برای تملک خانه مینایی هزینه شود برابر با اعتباری است که می‌توان برای تملک 15چشمه موجود در چشمه علی شهرری اختصاص داد.

معاون میراث فرهنگی استان تهران از مدیریت شهری خواسته است که درخصوص سرنوشت خانه قاجاری مینایی دست به‌کار شود. بهروز جلالی گفته است که اگر شهرداری یا یکی از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها اقدام به خرید بناهای تاریخی کنند، سازمان میراث فرهنگی آمادگی هرگونه کمک به این دستگاه‌ها را دارد. به گفته وی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌دلیل کمبود بودجه امکان تملک بسیاری از بناها را ندارد.

خانه مینایی با 480مترمربع مساحت در نزدیکی میدان منیریه تهران به عبدالحسین‌میرزا فرمانفرما، نوه عباس‌میرزا تعلق داشت که پس از چندین بار دست‌به‌دست‌شدن، فرهاد مینایی در سال 1345آن را از تقی‌رضا، یکی از قصاب‌های معروف تهران، به قیمت 140هزار تومان خریداری کرد.

کد خبر 178979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز