گروه بورس: تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد ارزش سهام دو شرکت پشم بافی توس و پتروشیمی اصفهان در طول سه‌‌ماه گذشته بیش از110 درصد رشد کرده اما در مقابل سهامداران صنعت قندوشکر با زیان سنگینی مواجه شده‌اند.

به گزارش همشهری، آخرین وضع سود و زیان سهامداران در طول سه‌‌ماه گذشته آمار جالبی ارائه می‌دهد، این اطلاعات نشان می‌دهد بیشترین میزان بازده سهام در طول سه‌‌ماه گذشته مربوط به سهام کوچک و کم نام و نشان بازاربوده و نامی از شرکت‌های بزرگ و نام‌‌آور بورس در این فهرست دیده نمی‌شود. این آمار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در طول چند‌ماه گذشته به‌دلیل نزول شاخص به سمت سرمایه‌گذاری در سهام کوچک بازار روی آورده‌اند.

آمار‌ها نشان می‌دهد بیشترین افزایش قیمت سهام در طول سه‌ماه گذشته به شرکت پشم بافی توس اختصاص داشته و این شرکت در این مدت 114.56درصد سود نصیب سهامداران خود کرده است به این معنا که سهامدارانی که سهام این شرکت را در طول سه‌‌ماه گذشته خریده‌اند قیمت سهامشان این میزان رشد کرده است. اما با وجود افزایش شدید قیمت سهام این شرکت، رتبه نقد شوندگی سهام پشم بافی توس هم‌اکنون 328است یعنی اینکه سهام این شرکت چندان دربازار سهام دادوستد نمی‌شود.

پس از این شرکت، سهام شرکت پتروشیمی اصفهان در رتبه دوم جدول قرار گرفته و سهام این شرکت در طول سه‌‌ماه گذشته 110درصد گران‌تر شده است اما این شرکت هم مانند شرکت پشم‌بافی توس از رتبه نقد شوندگی پایینی برخوردار است و در رتبه 234قراردارد. همچنین قیمت سهام شرکت‌های لیزینگ صنعت و معدن، سیمان داراب، صنایع شیمیایی ایران، ماشین‌سازی‌ نیرو محرکه و سیمان ایلام در طول سه‌‌ماه گذشته 27تا 43درصد رشد کرده است. در میان هفت سهم پر بازده بورس در طول سه‌ماه گذشته نام هیچ‌یک از بزرگان بورس دیده نمی‌شود.

زیان سنگین سهام قندوشکر

آمار‌های بورس همچنین نشان می‌دهد قیمت سهام قندوشکر در طول سه‌‌ماه گذشته به‌شدت کاهش یافته و سهامداران این شرکت‌ها در طول این مدت به‌شدت زیان کرده‌اند.این اطلاعات بیانگر آن است که شرکت‌های قند شیرین خراسان، قند پیرانشهر، قند قزوین، قند لرستان، شکر شاهرود، قند اصفهان و قند تربت جام در قعر جدول بازده بورس جای گرفته‌اند وقیمت سهام این شرکت‌ها در طول سه‌‌ماه گذشته 36تا 59درصد کاهش یافته است. در میان اینها دو شرکت قند تربت جام و قند اصفهان بیشترین میزان زیان را به نام خود ثبت کرده‌اند و سهامداران این دو شرکت در طول این مدت به‌ترتیب 59و 56درصد از میزان ارزش دارایی‌هایشان کاسته شده است.

کد خبر 178947
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز