همشهری آنلاین: در دیدار روز چهارشنبه وزیر بازرگانی کشورمان با وزیر اقتصاد و تجارت سوریه در تهران دو کشور برگسترش روابط تجاری و بازرگانی فی‏مابین تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی وزارت بازرگانی ،در این دیدار دکتر سید مسعود میرکاظمی در سخنانی با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی و جهت‏گیری سیاسی دو کشور حجم روابط تجاری را رضایت بخش ندانست و به افزایش حجم این مبادلات تأکید کرد.

وزیر بازرگانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حجم 55 میلیارد دلاری تجارت خارجی کشورمان و توانمندی و رشد فناوری ایران در بخش‏های خدمات فنی و مهندسی، صنایع تبدیلی و تولید ماشین‏آلات تصریح کرد: درحال حاضر توسط تجار و بازرگانان ایرانی به  بیش از 160 کشور جهان کالاها و خدمات صادر می‏شود و از ابتدای تشکیل دولت نهم تاکنون، در این زمینه رشد 40 درصدی داشته‏ایم.

در ادامه دکتر عامر حسنی لطفی وزیر اقتصاد و تجارت سوریه ضمن تأکید بر افزایش حجم مبادلات اقتصادی و سطح روابط سیاسی دو کشور گفت: علاقه‎مندیم که زمینه را برای افزایش بیشتر همکاری‏های اقتصادی و بازرگانی برای سرمایه‏گذاری شرکتهای ایرانی در سوریه، هرچه سریع‏‎تر فراهم نمائیم.

وی با اشاره به تولید خودروی مشترک دو کشور در سوریه تصریح کرد: مایل هستیم یک منطقه آزاد تجاری ایجاد که قطعاً افزایش حجم تجاری فی‏مابین را تسهیل می‏کند.

در پایان وزیر بازرگانی کشورمان ضمن استقبال از گسترش سطح روابط بازرگانی دو کشور، توسعه روابط اقتصادی را باعث تحکیم دوستی بیش از پیش و ایجاد ارزش افزوده در منطقه دانست.

کد خبر 17859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز