دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

چند روز پیش انفجار یک اتوبوس حامل گردشگران یهودی در بلغارستان موج جدیدی از جوسازی‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران را برانگیخت.

با این حال روز یکشنبه سازمانی به نام قاعده‌الجهاد مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت. در همین رابطه گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام احمد سالک انجام داده‌ایم.

علت افزایش جوسازی‌های صهیونیست‌ها علیه ایران چیست؟


همانطور که حضرت امام (ره) می‌فرمایند، دشمنان اسلام سیلی محکمی از انقلاب اسلامی خورده‌اند و برای جبران آن تلاش‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند. اگر تا دیروز متوسل به جنگ سرد می‌شدند، امروز به جنگ نرم پناه آورده‌اند و تلاش دارند هر اتفاقی که در هر گوشه جهان بیفتد به نوعی ایران را متهم جلوه دهند.

در ماجرای سوریه نیز آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان، قطر و ترکیه در یک مدیریت واحد علیه حکومت بشار اسد تلاش می‌کنند اما هر اتفاقی که علیه دشمنان بشار اسد بیفتد را به ایران نسبت می‌دهند. یا همین اتفاقی که در بلغارستان افتاد؛ کسی که پاسپورت آمریکایی داشت و عملیات انتحاری انجام داد و هفت نفر از اسرائیلی‌ها را به قتل رساند را هم به جمهوری اسلامی نسبت دادند که البته خیلی زود رسوا شدند و معلوم شد ایران نقشی در این ماجرا نداشته است.

مجموعه این جو‌سازی‌‌ها یک نوع جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران است که با استفاده از ابزار تکنولوژی که صهیونیست‌ها و عوامل آنها در اختیار دارند صورت می‌دهند. آنها می‌دانند که تنها قدرتی که می‌تواند با استفاده از مبانی ارزشی یعنی قرآن و عترت در مقابل جبهه استکبار بایستد جمهوری اسلامی ایران است. آنها می‌دانند که منشأ گسترش اسلام خواهی در جهان و بیداری اسلامی ایران است و به همین جهت تمامی تلاش خود را برای مقابله با ایران به‌کار خواهند گرفت.

  • آیا این جوسازی‌ها می‌تواند بر موضع ایران در موضوع سوریه مؤثر باشد؟

الان آمریکا و رژیم صهیونیستی جنگ روانی شدیدی علیه دولت بشار اسد آغاز کرده‌اند و از طرف دیگر می‌خواهند به ایران اتهام بزنند؛ یعنی از یک منبع دو جنگ روانی را به‌طور موازی علیه ایران و سوریه آغاز کرده‌اند و می‌خواهند ایران را وادار کنند از دولت بشار اسد در سوریه حمایت نکند.

کد خبر 178580
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز