گروه سیاسی: افشای عملیات‌های ترور رژیم صهیونیستی در داخل خاک ایران در کتابی با عنوان «جاسوسان علیه آرماگدون» با اعترافات رئیس سازمان جاسوسی انگلیس تکمیل شده است؛ جان‌ساورز لب به اعتراف گشوده که کشورش دست به عملیات مخفی خرابکارانه‌ای علیه برنامه انرژی هسته‌ای ایران زده است.

همزمان با او مدیر یک مؤسسه آمریکایی به همراه شماری از کارشناسانش از ادامه حملات سایبری علیه تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داده‌اند.نام جان ساورز، رئیس ام‌آی6 انگلیس، در ایران خیلی ناشناخته نیست. او همان کسی‌است که آذرماه سال 89پیشنهاد داده بود برنامه هسته‌ای ایران باید با راه‌حل‌هایی غیردیپلماتیک متوقف شود؛

دو روز بعد از این صحبت‌ها، یکی از مجموعه عملیات‌های ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان با هدف به شهادت‌رساندن دو استاد دانشگاه شهید بهشتی انجام شد؛ طی این عملیات دکتر مجید شهریاری به شهادت رسید اما فریدون عباسی، رئیس کنونی سازمان انرژی اتمی کشورمان جان سالم به در برد.

ساورز در دومین سخنرانی عمومی خود از زمان انتصابش به مقام ریاست سازمان جاسوسی انگلیس، خطاب به کارکنان ارشد دولت در لندن گفته که مأموران ام‌آی۶ فعالانه در هدایت عملیات مخفی علیه ایران دست داشته‌اند. بخشی از این سخنان را دیروز پرس تی‌وی منتشر کرد که رئیس سازمان جاسوسی انگلیس همچنین گفته: ام‌آی۶، یک‌سری عملیات‌هایی را برای اطمینان از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، ترتیب داده است.

رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس که اظهارنظرات و پیشنهاداتش در سال 89 مقدمه و یکی از بهانه‌های تسخیر سفارت بریتانیا در سال 90توسط دانشجویان ایرانی شد، در سخنرانی اخیرش به طبل جنگ هم کوفته و در پیامی به شرکای اسرائیلی و آمریکایی‌اش ادعا کرده که ایران در سال ۲۰۱۲ می‌تواند تبدیل به یک کشور دارنده سلاح اتمی شود و آن سال می‌تواند زمانی باشد که آمریکا و اسرائیل در مورد حمله نظامی به این کشور تصمیم بگیرند.

ادامه خرابکاری

درحالی‌که پیش از این مقامات آمریکا فاش کرده بودند که حملات سایبری علیه ایران با کد عملیاتی بازی‌های المپیک از زمان جورج بوش شروع شده و باراک اوباما نیز از این برنامه‌ها اطلاع کافی داشته است، حالا مدیر مؤسسه علم و امنیت بین‌المللی در آمریکا به همراه شماری از کارشناسان از ادامه این حملات سایبری علیه تأسیسات هسته‌ای خبر داده و گفته است جنگ سایبری آمریکا علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی تازه آغاز شده و در ادامه می‌تواند ابعاد گسترده‌تری پیدا کند. دیوید آلبرایت، با اشاره به حمله بدافزار «استاکس‌نت» به مرکز غنی‌سازی نطنز، افزود که حمله سایبری بعدی احتمالا می‌تواند خشن‌تر باشد و انفجارهایی را به همراه داشته باشد.

موساد، مجری ترور

چند روز قبل از آنکه رئیس سازمان جاسوسی انگلیس چنین اعترافاتی کند، دو خبرنگار که یکی از آنها اسرائیلی است در کتابی با عنوان جاسوسان علیه آرماگدون فاش کردند که یک واحد ترور در آژانس جاسوسی اسرائیل (موساد) موظف به کشتن دانشمندان ایرانی است. آنها نوشتند که نام این عملیات کیدون (لفظ عبری معادل سرنیزه) است.

مجید جمالی‌فش، عامل ترور شهید مسعود علیمحمدی نیز پیش از اعدامش اعتراف کرده بود که برای دریافت آموزش‌های لازم به یک پادگان نظامی در مسیر اتوبان تل‌آویو به اورشلیم منتقل شده و زیرنظر افسران رژیم صهیونیستی آموزش دیده است.

مسعود علیمحمدی، مجید شهریاری، فریدون عباسی، داریوش رضایی نژاد و مصطفی احمدی‌روشن ازجمله دانشمندان هسته‌ای کشورمان هستند که مورد حملات تروریستی قرار گرفته‌اند. اعترافات عوامل ترور این دانشمندان حکایت از آن دارد که برنامه‌های ترور دیگری نیز در دستور کار سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس قرار داشته است

در روزهای قبل از انتشار کتاب جاسوسان علیه آرماگدون و اعترافات جان ساورز، وزارت اطلاعات ایران از دستگیری 20نفر از عوامل مرتبط با ترور شهدای هسته‌ای کشورمان خبر داده بود. فروردین‌ماه سال‌جاری نیز سربازان گمنام امام زمان، تیمی از تروریست‌های مرتبط با رژیم جعلی اسرائیل را دستگیر کرده بودند. این عوامل از برنامه‌هایی برای انجام عملیات‌های ترور در داخل خاک ایران اعتراف کرده‌اند.

اذعان آمریکا به رویکرد دوگانه

همزمان با این تحرکات ضد‌ایرانی، در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه کشورمان، دولت آمریکا اعلام کرد که برای متوقف‌کردن برنامه هسته‌ای ایران و جلوگیری از پیشرفت‌های موشکی این کشور، بیش از 50شرکت و بانک ایرانی را تحریم کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که این اقدامات بخشی از رویکرد دوگانه دولت برای افزایش فشار علیه ایران درباره این برنامه هسته‌ای است.

کد خبر 177279
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز