همشهری آنلاین: اسماعیل کوثری از حضور وزیر امورخارجه در کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی وضعیت نسل‎کشی میانمار و اتخاذ مواضع لازم خبر داد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جنایات رخ داده در کشور میانمار را بسیار ناشایست و وحشتناک دانست و افزود: افرادی که دست به این گونه جنایات می زنند، بویی از انسانیت نبرده اند و خوی استکباری و صهیونیستی در وجودشان وجود دارد.

کوثری با بیان این که رییس جمهوری میانمار نسبت به اداره کردن مجموعه های تحت امر خود فقط یک بعدی نگاه می کند، گفت: این فرد لیاقت اداره کردن این کشور را ندارد، زیرا تفکر زیاده طلبانه و خودخواهانه دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که سازمان های بین الملل هیچ عکس العملی درباره جنایات رخ داده در میانمار انجام نداده اند، گفت: زمانی که سازمان های بین المللی در این راستا سکوت کرده اند، دولتمردان این کشور به خود اجازه می دهند که اینگونه عمل کنند.

وی از سازمان ملل و سازمان ها و مجامع بین المللی خواست تا هر چه زودتر عکس العمل مناسبی درمورد این جنایات داشته باشند.

برمه یا همان اتحادیه جمهوری میانمار کشور فقیری است؛ تا 1948 تحت سلطه انگلستان بود و ذخایرش به یغما می‌رفت و امروز که بیش از 6 دهه از استقلالش می‌گذرد؛ همچنان با فقر دست و پنجه نرم می‌کند؛ اما آنچه درباره این کشور تأسف‌آور است، تبدیل شدن آن به قتلگاه جدیدی برای مسلمانان است.

هرچند هنوز آمار دقیقی از مسلمانان کشته شده در این نسل کشی وجود ندارد اما برخی رسانه‎ها از کشته شدن 20 تا 50 هزار مسلمان به دست بودائی‎های تندرو میانماری خبر داده‎اند.

کد خبر 178471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز