گروه اجتماعی: مسائل و مشکلات حوزه وزارت آموزش و پرورش مانند سند تحول آموزش و پرورش، دوره پیش‌دبستانی، واگذاری آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و معلمان حق‌التدریسی شرکتی، از امروز با حضور کارشناسان و نمایندگان مجلس در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کمیته‌های پنجگانه این کمیسیون از امروز به‌مدت سه روز اولویت کاری خود را بررسی و تعیین می‌کنند، اعلام کرد: اولویت نخست کمیسیون بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.محمد‌مهدی زاهدی با اشاره به الزامات زیادی که سند تحول آموزش و پرورش دارد گفت: این الزامات به مصوبات قانونی نیاز دارد که بخشی از این امور توسط مجلس شورای اسلامی، بخشی توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و بخشی نیز توسط شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تصویب خواهد شد.

او افزود: براساس مباحث مطروحه در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، مسائلی همچون نیروهای حق‌التدریسی شرکتی، پیش دبستانی و مراکز تربیت معلم به‌طور جامع و دقیق بررسی شود.نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش همشهری درباره طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس اظهار کرد: این طرح نیز هنگام بررسی الزامات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد بررسی کارشناسی دقیق و جامع قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به برخی ابهامات درباره اجرای تغییر ساختار آموزشی به 3-3-6 اظهار کرد: پس از بررسی جامع این طرح با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه، نظرات خود را در این‌باره به‌طور شفاف اعلام می‌کنیم. او در پاسخ به پرسش همشهری مبنی بر اینکه اگر کمیسیون دیر هنگام به این نتیجه برسد که نظام آموزشی تغییر نکند باز هم عواقبی به‌دنبال دارد گفت: تصمیمی که کمیسیون می‌گیرد با توجه به همه جوانب است و سعی می‌شود مشکلی بروز نکند.

البته سخنان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دومین روز اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور چندان به مذاق آموزش و پرورشی‌ها خوش نیامد. او اعلام کرد پیش از اجرای سند باید الزامات آن آماده شود. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سخنرانی خود با اشاره به برخی بندهای سند تحول آموزش و پرورش تصریح کرد:

‏الزامات اجرای سند باید به نحوه ‏مطلوبی فراهم شود و سپس ‏نسبت به اجرای سند اقدام شود. زاهدی با تأکید بر اینکه اگر این کار خوب را ‏بد شروع کنیم و این کار مهم از ‏راه اصلی منحرف شود اثرات بدی ‏می‌گذارد گفت: در این صورت سند اجرا ‏نشود بهتر است و کمیسیون آموزش ‏و تحقیقات مجلس بر نحو‌ اجرای ‏سند تحول حساسیت خاصی دارد ‏و مصمم هستیم ‏تا سند به نحوه مطلوبی اجرا شود و به‌شدت روی این موضوع تأکید داریم و از بعد نظارتی مجلس در این‌باره نهایت استفاده را خواهیم برد.

او در واکنش به گله یکی از مسئولان آموزش و پرورش به سخنانش در این اجلاس تصریح کرد: کدام کشور در دنیا برای ‏ایجاد تحول در آموزش و پرورش، ‏نظام آموزشی را از وسط برش ‏داده است، کاری نکنید که ‏اینها را بگویم، شما می‌دانید ‏که به سمتی حرکت کردید که ‏در آینده مشکل ساز خواهد شد.

کد خبر 178237
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز