همشهری آنلاین: منابع حقوق بشری در عربستان از اعتصاب غذای شیخ نمر النمر در زندان‌های رژیم آل سعود خبر دادند.

اعتصاب غذای شیخ نمر النمر در زندان آل سعود

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ، منابع حقوقی با اعلام این خبر افزودند: شیخ نمر النمر در زندان شکنجه شده است.

احمد فرحات گزارشگر این شبکه در گزارشی با اشاره به ناآرامی‌‌ها در منطقه شرقی عربستان افزود: مقامات رژیم آل سعود همچنان بر نادیده گرفتن علل واقعی حوادث اخیر که مبتنی بر خواسته‌های مردم و اقدامات مسالمت آمیز آنهاست اصرار می‌کنند.

در این میان سرنوشت شیخ نمر النمر که در بازداشت نیروهای رژیم آل سعود به سر می‌برد از جمله بارزترین حوادث در منطقه شرقی است که آخرین خبرها از اعتصاب غذای وی و تلاش مقامات رژیم برای وادار کردن وی به خوردن غذا از طریق لوله می‌کنند.

در ادامه گزارش آمده است: یکی از مراکز حقوق بشر اعلام کرد شیخ نمر النمر شکنجه شده و دو دندان از دندان های جلویی وی کنده شده است و علاوه بر این کسانی که با وی ملاقات کرده‌اند اعلام کردند آثار ضربه روی صورت و چشم های وی مشخص است.

در ادامه آمده است: مقامات سعودی از نزدیکان شیخ نمر خواسته‌اند در بیمارستان نظامی در منطقه ظهران با وی ملاقات کنند و از آنها خواسته است به مردم اطمینان خاطر بدهند که حال وی خوب است. مقامات سعودی با این کار می‌کوشند مردم خشمگین را آرام کنند.

در ادامه گزارش با اشاره به ادامه اعتراضات مردم در منطقه شرقی عربستان آمده است: مقامات سعودی در شرایطی که اعتراضات ادامه دارد موسی جعفر محمد المبیوق را که فرد شماره بیست و یکم تحت تعقیب وزارت کشور عربستان به شمار می رود و متهم به دست داشتن در تظاهرات اعتراض امیز علیه رژیم آل سعود است آزاد کردند.

فعالان در عربستان معتقدند آزادی المبیوق و سه تن دیگر از افرادی که اسامی آنها در فهرست افراد تحت تعقیب آمده است نشان می دهد لیست بیست و سه نفره افراد تحت تعقیب ساخته و پرداخته مقامات این کشور است و این در حالی است که بیش از یکصد و پنجاه تن از اهالی منطقه شرقی در زندان به سر می‌برند.

کد خبر 178096
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز