همشهری آنلاین: یک سرهنگ عربستانی که چند ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی سوریه دستگیر شده بود اعتراف کرد که رئیس جدید سازمان اطلاعات عربستان با کمک رژیم صهیونیستی و آمریکا در ترور عماد مغنیه دست داشته‌ است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری براثای عراق، این سرهنگ عربستانی اعتراف کرده است که بندر بن سلطان، رئیس جدید سازمان اطلاعات عربستان با حمایت اسرائیل در ترور عماد مغنیه، یکی از رهبران برجسته حزب‌الله لبنان دست داشته است.

طی سال‌های گذشته بویژه در سال 2006 منابع لبنانی از دیدار محرمانه ایهود اولمرت، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی با بندر بن سلطان آل سعود در هتلی در قدس پرده برداشته بودند. این دیدار که در اوج حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان صورت گرفته بود بندر بن سلطان پیشنهاد افزایش تجهیزات و سرمایه‌گذاری‌ها در جنگ اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان را به ایهود اولمرت داد و از وی خواست تا زمان شکست حزب‌الله جنگ را متوقف نکند.

منابع لبنانی در ادامه افزودند: بعد از این دیدار بندر بن سلطان از اسرائیل خارج شد تا مسئولیتی را که اسرائیلی‌ها برای جمع‌‌آوری اطلاعات در خصوص عماد مغنیه، فرمانده نظامی حزب‌الله برعهده وی گذاشته بودند اجرا کند.

بن سلطان برای انجام این ماموریت چند گروه عربستانی‌ با تابعیت‌های مختلف و هم‌چنین شبه نظامی‌های وابسته به سعد الحریری، نخست وزیر سابق لبنان و سمیر جعجع، رهبر حزب "نیروهای لبنانی" را به کار گمارد.

بندر بن سلطان تمام اطلاعات در خصوص عماد مغنیه را در اختیار اسرائیل گذاشت و بر اساس همین اطلاعات رژیم صهیونیستی توانست مغنیه را در خاک سوریه ترور کند.

مسئولان عالی رتبه عربستانی نیز بعد از تماس با افراد بسیاری تلاش کردند تا نقش عربستان و بندر بن سلطان در ترور مغنیه آشکار نشود.

منابع لبنانی اظهار کردند که نیروهای امنیتی سوریه طی چند ماه گذشته، ناصر العریفی، سرهنگ عربستانی را به جرم همکاری با تروریست‌‌ها در سوریه به همراه دو تن دیگر از سازمان اطلاعات عربستان دستگیر کردند.

این سرهنگ عربستانی بنا به دستورات بندر بن سلطان وظیفه کشتار سوری‌ها را برعهده داشت. وی طی بازجویی‌ها اعتراف کرد که بندر بن سلطان و سرکرد‌ه‌های وی و محمد سلیمان، سرهنگ ارتش سوریه در ترور عماد مغنیه دست داشته‌اند.

منابع اعلام کردند که رسانه‌های سوریه در آینده‌ای نزدیک اعترافات ناصر العریفی را منتشر خواهند کرد و عریفی مستقیما نقش جنایت‌کارانه عربستان به ویژه بندر بن سلطان علیه اعراب و کمک‌های اسرائیل و آمریکا به بندر بن سلطان را بر ملا خواهند ساخت.

کد خبر 178546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز