مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان کشور موفق به طراحی و ساخت یک رادار شناسایی شدند که به فرودگاه‌های کشور در ایجاد یک شبکه ارتباطی قوی و سریع در مواقع عادی یا بحران کمک می‌کند

رادار شناسایی، طراحی و تولید متخصصان کشور

به گزارش ایرنا، مراحل طراحی، ساخت و راه اندازی این رادار شناسایی توسط متخصصان داخلی و شرکت دانش بنیان و با حمایت ستاد توسعه فناوری هوافضا انجام شده است.

این محصول با حضور معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از کارشناسان در محل سازمان صنایع هوایی کشور رونمایی شد.

رادار شناسایی با هدف بومی سازی و قطع وابستگی کشور در تمامی زمینه‌های مرتبط انجام شده است و تولید آن 'امنیت بالا' و امکان تبادل اطلاعات بالا را به دنبال خواهد داشت.

این محصول به صنایع فرودگاهی کشور برای ایجاد یک شبکه ارتباط قوی و سریع هنگام بحران کمک می‌کند.

کارشناسان می‌گویند:با توجه به تحریم‌های موجود بسیاری از کشورهای در حال توسعه از داشتن چنین محصولات و سامانه‌هایی محرومند، این در حالی است که متخصصان داخلی این محصول را با استفاده از توانمندی‌های بومی طراحی و تولید کرده‌اند.

افزایش ضریب امنیت حوزه حمل و نقل هوایی با استفاده از رادار شناسایی

دکتر سید مجتبی خیام نکویی، معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از رادار شناسایی در سازمان صنایع هوایی کشور اظهار داشت: مهم‌ترین کاربرد این محصول در حوزه حمل و نقل هوایی است که در افزایش ضریب ایمنی پروازها نقش اساسی دارد.

وی افزود: فناوری حاصل از این محصول از سطح بالایی برخوردار است که این خود حاکی از این است که این محصول می‌تواند در حوزه حمل و نقل هوایی ضریب امنیت را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این پروژه در راستای حل مشکلات کشور در حوزه هوافضا که کشور سال‌ها با آن درگیر بود و می‌تواند گام اساسی در جهت حل مشکلات بردارد.

وی اضافه کرد: این فناوری در تمام کشور تعمیم می‌یابد و آثار آن در حوزه مختلف هوایی کشور مشاهده خواهد شد.

با افزایش تحریم‌ها، قدم‌های جدی‌تری برای حل مشکلات کشور برداشته می‌شود

خیام نکویی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اگر چه افزایش تحریم‌ها علیه کشور در کوتاه مدت مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند اما این محصول نشانگر توانمندی نیروهای توانمند کشور در حوزه‌های مختلف هوافضا و برخی از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه هوا فضاست.

این مقام مسئول در معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری افزود: هرچقدر فشار تحریم‌ها علیه کشور بیشتر شود مجموعه‌های علمی و نخبه ما بیشتر مصمم می‌شوند تا از دانش روز برای حل مشکلات کشور قدم بردارند.

کد خبر 178055
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز