مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی پیشنهاد ایجاد شهرک هوافضا با استانداردهای بین المللی را ارایه داد

ایجاد شهرک هوا و فضا با استانداردهای بین المللی

به گزارش مهر، دکتر ابراهیمی در چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های هوایی و فضایی، با اشاره به ایجاد این اتحادیه افزود: این اتحادیه در ابتدا با 27 شرکت راه اندازی شد و امروز نیز 156 شرکت به عضویت آن در آمدند.

رئیس اتحادیه هوافضا ادامه داد: بر اساس آمارها تا کنون 7 هزار متخصص در حوزه‌های کنترل، هوافضا، الکترونیک و مخابرات در بخش‌های مختلف کشور در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه کارفرمایان این حوزه بیشتر دولتی هستند، یادآور شد: شرکت‌های خصوصی نیز به صورت پیمانکاری مشغول به فعالیت هستند که درخواست می‌شود مسئولان مطالبات این شرکت‌ها را به موقع پرداخت کنند.

ابراهیمی با تاکید بر اعمال حمایت‌های هدفمند برای این شرکت‌ها یادآور شد: نباید این حمایت‌ها منحصر به چند شرکت شود بلکه باید با استعدادیابی چرخ حمایتی دولت و ستاد توسعه هوافضا گسترش بیشتری یابد.

وی در افتتاحیه این نمایشگاه همچنین پیشنهادی در زمینه ایجاد شهرک هوافضا ارایه داد و در این باره توضیح داد: با ایجاد این شهرک با استانداردهای خاص می‌توان در جهت رفع موانع توسعه هوافضا و تدوین قوانین راهگشا زمینه را برای توسعه این صنعت در کشور هموار کنیم.

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی با انتقاد از وزارت صنایع خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر وزارت صنایع از همه صنایع حمایت کرده است به غیر از صنایع هوایی که درخواست می‌شود حرکت‌های نویی در این زمینه آغاز شود تا بخش خصوصی نیز در این حوزه مشارکت کند.

کد خبر 240371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز