همشهری آنلاین: دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با حمایت معاونت علمی، طرح توربین ۱۰ تا ۱۵ مگاوات را در نظر گرفتیم که در حوزه هواپیما‌های تجاری و نظامی به کار برده می‌شود.

به گزارش فارس، منوچهر منطقی با يادآوري اینکه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی از 27 تا 30 آبان در جزیره کیش برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه بر چند محور تاکید داریم که بخش بالگرد یکی از آن محورها است و برای ساخت آن هدفگذاری کرده‌ایم، تمرکز بعدی ما ساخت پهپاد با تاکید بر تجاری‌سازی است. تمرکز بعدی نيز بر حوزه هوانوردی عمومی است.

وی افزود: تا سال 2005، 70 درصد پهپاد‌ها در بخش تجاری ساخته می‌شود که تمرکز آن هم بر مراقبت است.

منطقی ادامه داد: بحث شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این نمایشگاه تاکید شده است و تصمیم گرفتیم هر آنچه بخش خصوصی بتواند توانمند باشد را توسعه دهیم. همچنین فن‌بازار توانمندی‌های کشور نیز در این نمایشگاه دایر است.

منطقی اظهار داشت: در بخش هوافضا بر تامین زیرساخت‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی نیز تاکید داریم، همچنین 33 پارک علم و فناوری در حوزه هوافضا داریم که قرار است به صورت شبکه جمع‌بندی شوند.

وی ادامه داد: 27 شرکت به صورت رسمی دانش‌بنیان شده‌اند و 500 شرکت نیز آمادگی دارند تا وارد این زمینه شوند که 10 درصد از این شرکت‌ها در نمایشگاه امسال شرکت می‌کنند و برای محصولات هوایی برتر جایزه صادراتی نیز در نظر گرفتیم.

منطقی با بیان اینکه طراحی هواپیما در کشور در سه سال به توانمندی انجام می‌شود، گفت: توسعه هواپیما با وزن بالاتر را آغاز کرده‌ایم و در بخش هواپیمای کلاس بیستم و هواپیمای دو تا 6 نفره نیز فعال هستیم.

وی اضافه کرد: در بخش پهپاد نیز خوداتکا شده‌ایم و در مورد توربین‌ها هم حرکت خوبی انجام شده است. به طوری که از نظر ساخت 70 درصد اجزای توربین‌ها را به طور خود‌اتکایی می‌سازیم، در موتور‌های هواپیما در هواپیمای جنگنده هم وارد شدیم.

منطقی گفت: با حمایت معاونت علمی طرح توربین 10 تا 15 مگاوات را در نظر گرفتیم که در حوزه هواپیماهای تجاری و نظامی کاربرد دارد.

کد خبر 277919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha