بیمه طلایی که به بازنشستگان وزارت‌ آموزش و پرورش خدمات تکمیلی درمان را ارائه می‌داد منتفی شد.

فرشید‌ سیاری، مدیرکل تعاون‌ و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش با اعلام این خبر به ایسنا گفت: با وجود تلاش‌هایی که آموزش و پرورش برای امضای تفاهمنامه و اجرای بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی انجام داد، با برخی از دستگاه‌ها به تفاهم نرسیدیم لذا این بیمه منتفی شد. او افزود: بازنشستگان از بیمه آتیه‌سازان سازمان بازنشستگی استفاده می‌کنند.

قرارداد بیمه طلایی بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش از بهمن‌ماه پارسال برقرار شده بود که ناگهان چهار ‌ماه بعد اعلام شد که قرارداد این بیمه فسخ شده است. این اتفاق در حالی رخ داد که اعلام شده بود: قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان به‌صورت سالانه بسته شده‌است اما پس از چهار ‌ماه بدون اطلاع قبلی این بیمه فسخ و بی‌اعتبار شد.

وزارت آموزش و پرورش در توضیح به‌وجود آمدن این شرایط اعلام کرد که صندوق بازنشستگی کشوری باید این مشکل بازنشستگان را حل کند. علی فرهادی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، توضیح داده بود که وزارت آموزش و پرورش هیچ مشکلی درباره بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته ندارد، چه در بحث پرداخت و چه در بحث قرارداد، مشکل مربوط به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

صندوق بازنشستگی باید مبلغی را که تا‌کنون برای بیمه تکمیلی بازنشستگان فرهنگی (به ازای هر نفر هفت‌هزار و یکصدتومان) به شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ پرداخت می‌کرد به اضافه مبلغی که وزارت آموزش و پرورش داده، تجمیع و به‌حساب شرکت بیمه ایران واریز کند. چون بازنشستگان نمی‌توانند از دو بیمه تکمیلی استفاده کنند، از بازنشستگان‌ هم بیمه تکمیلی کسر می‌شود و هم بیمه طلایی، بیمه تکمیلی برعهده آتیه‌سازان حافظ است و بیمه طلایی برعهده بیمه ایران که باید تجمیع شود.

یک روز پس از اعلام نظر آموزش و پرورش، صندوق بازنشستگی کشوری در دفاع از خود اعلام کرد که وزارت آموزش و پرورش در دی‌ماه سال گذشته خارج از موضوع بیمه تکمیلی نسبت به عقد قراردادی با عنوان بیمه طلایی برای بازنشستگان این وزارتخانه اقدام کرده که صندوق بازنشستگی کشوری از جزئیات این قرارداد اطلاع نداشته‌است. اواخر خرداد‌ماه، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که مشکل این بیمه حل خواهد شد وباز هم فرهادی گفت: فرهنگیان بازنشسته به دریافت مجدد بیمه طلایی امیدوار باشند چرا که آموزش و پرورش برای حل این مشکل تلاش خواهد کرد.

برنده مناقصه

بیمه تکمیلی درمان تمامی بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی کشوری از سوی این صندوق به مناقصه گذاشته شد و برنده نهایی مناقصه شرکت آتیه‌سازان حافظ اعلام شد، ‌این شرکت در واقع متعلق به سازمان بیمه خدمات درمانی است و سال‌های زیادی است‌ که خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور را انجام می‌دهد، بنابراین از آنجایی که بازنشستگان وزارت‌آموزش و پرورش هم عضو صندوق بازنشستگی کشوری هستند، تحت پوشش همین بیمه قرار گرفته‌اند و پرونده بیمه طلایی فعلا بسته شد.

کد خبر 177858
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز