همشهری آنلاین: شورای راهبری معلولان شهرداری تهران صبح امروز 26 تیر با حضور نمایندگان سازمان بین‌المللی معلولان و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمدهادی ایازی در شورای راهبری معلولان که صبح امروز 26 تیر با حضور نمایندگان سازمان بین‌المللی معلولان برگزار شد، گفت: مناسب‌سازی معابر و فضاهای شهری برای معلولان و سالمندان یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری تهران در دوره اخیر به شمار می‌رود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: دراین راستا طرح مناسب‌سازی خیابان 36 کیلومتری ولیعصر(عج) در مدت زمان کمتر یک سال اجرا شد. ساخت بوستان‌ها و مجتمع های ورزشی و فرهنگی برای معلولان و سالمندان یکی از اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.

ایازی گفت: مجموعه شهرداری تهران در عین انجام اقدامات مثبت و اتخاذ راهکارهای کارشناسی شده در زمینه ایجاد بهره‌مندی معلولان از امکانات شهری، همچنان این تلاش‌ها را کافی نمی‌داند و معتقدیم با افزایش سطح همکاری‌های بین‌المللی و انتقال تجارب به طور یقین می‌توان در این عرصه منشا فعالیت‌های مناسبی بود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی کانون‌های معلولان در محلات 374 گانه تصریح کرد: به منظور با مشکلات و مطالبات معلولان همچنین افزایش تعامل سازنده این قشر با مدیریت شهری کانون‌های معلولان در محلات 374 گانه تهران راه‌اندازی شده است.

وی شورای راهبری معلولان شهرداری تهران را یک اتاق فکر دانست و ادامه داد: راهکارها و سیاست‌های اتخاذ شده در شورای راهبری معلولان که در واقع یک اتاق فکر در این حوزه محسوب می‌شود، در اسرع وقت فرآیند اجرایی را طی می‌کند.

این جلسه با حضور نماینده انجمن معلولان ترکیه برگزار و بر لزوم همکاری‌های دوجانبه دو کشور در حوزه اجرای حقوق معلولان تاکید شد. ارایه دستاوردهای شهرداری تهران در کنوانسیون بین‌المللی حقوق معلولان که در نیویورک برگزار می‌شود از دیگر مباحثی بود که در شورای راهبری معلولان مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 177685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز