همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از افزایش مجدد دما در پایتخت خبر داد و گفت گرما خوزستان به 49 درجه خواهد رسید.

گرما تابستان حرارت

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از روز سه‌شنبه(27 تیر)  از میزان ناپایداری‌ها در مناطق ذکر شده کاسته شده و تا روز چهارشنبه تنها در بخش‌های شمالی آذربایجان‌ها و ارتفاعات البرز افزایش ابر و رگبار پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

 وی افزود: تا روز پنجشنبه در شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک و برای ارتفاعات جنوب شرق در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در روز سه‌شنبه در برخی مناطق جنوب غرب پدیده گرد و خاک ادامه داشته و انتظار می‌رود که با توجه به تشکیل توده گرد و خاک در شمال عراق بتدریج از اواخر وقت دوشنبه و طی روز سه‌شنبه علاوه بر جنوب غرب مناطق غربی نیز درگیر پدیده باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی شوند.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز سه‌شنبه کمی ابری گاهی وزش باد دربعدازظهر افزایش ابر در ارتفاعات رگبار و رعد و برق خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با 5 درجه افزایش به به 22 و 33 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. از سوی دیگر در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت صاف دربعدازظهر وزش باد در ارتفاعات افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 24 و 36 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: همچنین در روز سه‌شنبه استان خوزستان با حداکثر دمای 49 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و اردبیل با حداقل دمای 16 درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 177684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز