دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: مصوبه دولت مبنی بر ارتقای کیفیت سوخت و رسیدن به استاندارد یورو 4 و 5 محقق نشده است و با معضل خارج نشدن به موقع خوردوهای فرسوده نیز مواجه هستیم.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر یوسف رشیدی با بیان اینکه با بارش باران ، وضعیت هوای تهران امروز در شرایط سالم قرار دارد گفت: متاسفانه اقدامات اساسی و عملی برای حل معضل آلودگی هوا توسط دستگاه های مسئول صورت نمی گیرد و تنها بارش برف و باران و وزش باد هرازگاهی سبب کاهش آلودگی هوا در تهران می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه قوانینی که در راستای کاهش آلودگی هوا تصویب شده اند، اجرایی نمی شوند و در واقع اقدام عملی و اساسی برای کاهش آلودگی هوا صورت نمی گیرد.

رشیدی با تاکید براینکه ادامه روند کنونی می تواند به معضل آلودگی هوا را گسترده تر و پیچیده تر کند گفت: مصوبه دولت مبنی بر ارتقای کیفیت سوخت و رسیدن به استاندارد یورو 4 و 5 محقق نشده است و با معضل عدم خروج به موقع خوردوهای فرسوده نیز مواجه هستیم . همچنین ارتقای کیفیت خودروهای داخلی از روند مطلوب و قابل قبولی برخوردار نیست.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران تصریح کرد: در چنین شرایطی با معضل ریزگردهای کشورهای عربی نیز دست به گریبان شده ایم که متاسفانه برای حل این معضل نیز اقدامات لازم صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه فقط با بارش، برف و باران یا وزش باد هرازگاهی شاهد کاهش آلودگی هوا در تهران هستیم گفت: حال که خداوند با بارش باران زحمت بارور کردن ابرها را از دوش مسئولان برداشته است، امید است برای اجرای اقدامات اساسی فرصت یابند و شاهد اقداماتی باشیم که آسمان آبی و هوای پاک را به شهر و شهروندان بازگرداند.

کد خبر 177653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز