همشهری آنلاین: انفجار در مراسم عروسی دختر احمدخان سمنگانی نماینده مجلس افغانستان، سبب کشته شدن این نماینده و تعدادی از مقامات دولتی استان سمنگان در شمال این کشور شد.

نماینده مجلس افغانستان و چند مقام دولتی، در مراسم عروسی کشته شدند

ابدال الله محمدی نماینده مجلس افغانستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تایید 22 کشته در این مراسم، افزود: علاوه بر سمنگانی، پسر و برادرش، رئیس آموزش و پرورش استان سمنگان، رئیس اداره امنیت و احمد سامع فرمانده ارشد پلیس در حوزه غرب، در میان کشته شدگان هستند

حمله انتحاری در مراسم عروسی دختر احمد خان سمنگانی ساعت هشت صبح به وقت محلی در سالن 'قصر الماس' مرکز استان سمنگان رخ داد.

این حمله انتحاری، بیش از 40 مجروح داشت که مجروحان به نزدیکترین بیمارستان منتقل شدند.

تاکنون شخص و یاگروهی مسوولیت این حادثه را برعهده نگرفته اما خیر الله انوش استاندار سمنگان حمله انتحاری را به دشمنان مردم افغانستان نسبت داد.

آمریکا و کشورهای عضو ناتو به بهانه برقراری دمکراسی، تامین امنیت و مبارزه با تروریسم با حدود 150هزار نیرو وارد افغانستان شدند اما این کشور از ابتدایی ترین مولفه های امنیتی برخوردار نشده است.

انفجار در مراسم شاد و خاطره انگیز عروسی در افغانستان که تبدیل به عزا شد، برای نخستین بار اتفاق نیفتاد و مردم این کشور خاطرات تلخ زیادی پس از حضور نیروهای خارجی در ذهن خود دارند.

مردم و احزاب افغان، نیروهای خارجی به ویژه آمریکاییها را مسوول چنین اتفاقات تلخی دانسته و به همین دلیل انزجاز از آنان روزبروز شدیدتر شده است.

کد خبر 177362
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز