شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: سخنگوی پلیس شمال افغانستان اعلام کرد که احمد خان سمنگانی عضو مجلس و ژنرال محمدخان رئیس امنیت ملی سمنگان و ۲۰نفر دیگر در انفجار انتحاری در یک مراسم عروسی کشته شده‌اند.

این انفجار در مراسم عروسی دختر سمنگانی در یک تالار عروسی در شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان روی داده است. به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، در این انفجار ۴۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند که همه آنها غیرنظامی هستند. فرد بمب‌گذار به‌عنوان مهمان، سمنگانی را در داخل تالار در آغوش گرفت و کمربند انتحاری خود را منفجر کرد.

براساس فرهنگ رایج در میان مردم افغانستان مهمانان بازرسی بدنی نمی‌شوند و فرد بمب‌گذار هم از همین مسئله استفاده کرد. شماری دیگر از نمایندگان و مقام‌های دولتی در این مراسم عروسی حضور داشته‌اند. رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که برخی از مسئولان در این مراسم کشته و زخمی شده‌اند. صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور حضور این مقام‌ها در مراسم عروسی را تأیید کرد ولی تلفات آنها در این حادثه را تأیید نکرد.

احمد خان سمنگانی یکی از فرماندهان مشهور جهادی در شمال افغانستان بود و در جنگ با گروه طالبان نقش و حضور داشت. او در انتخابات پارلمانی ۱۳۸۹ یک‌بار از سوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی رد صلاحیت شد اما در پی جنجال‌های دامنه‌داری که در مورد این انتخابات به میان آمد، عضویت مجلس را به‌دست آورد. سمنگانی از افراد نزدیک به ژنرال عبدالرشید دوستم، رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان بود و تلویزیون آینه که نزدیک به ژنرال دوستم است، او را معاون این حزب معرفی کرده است. این تلویزیون همچنین گزارش داده که چند عضو ارشد دیگر جنبش ملی اسلامی هم در میان قربانیان این انفجار هستند.

کد خبر 177404
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز