همشهری آنلاین: نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به اقدام ضد ایرانی دولت آمریکا برای تحریم ناوگان نفتکش ایران از بسته شدن تنگه هرمز در صورت توقیف و یا بازرسی نفتکش‌های ایرانی در پایانه‌های نفتی جهان خبر داد و اعلام کرد: بسته شدن تنگه هرمز حق قانونی ایران است.

تنگه هرمز

ناصر سودانی در گفتگو با مهر در واکنش به طرح غیر قانونی و ضد ایرانی وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر تحریم شرکت ملی نفتکش ایران، گفت: تمامی این تحریم‌ها و سخت گیری‌ها منجر به شکوفایی بیشتر صنعت نفت کشور خواهد شد.

 نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه هر گونه تحریم نفت منجر به کاهش وابستگی اقتصاد ملی به درآمدهای حاصل از فروش نفت خام خواهد شد، تصریح کرد: قطعا با تحریم شرکت ملی نفتکش سناروی‌ها و راهکارهای جدیدی برای مقابله با این تحریم در دستور کار قرار می گیرد.

  نماینده مردم اهواز در خانه ملت با اعلام اینکه به زودی نشست فوق العاده‌ای در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و با حضور وزیر نفت و مسئولان شرکت ملی نفت برگزار خواهد شد، اظهار داشت: آمریکا با این تصمیمات قصد دارد اقتدار رو به انزوای خود در منطقه را افزایش دهد.

 وی همچنین از احتمال بسته شدن تنگه هرمز در صورت بازرسی و یا توقیف نفتکش‌های ایرانی در پایانه‌های نفتی جهان، خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر رایزنی‌های لازم با بخش‌های مختلف برای اجرای این سناریو انجام گرفته است.

 سودانی از بسته شدن تنگه هرمز در صورت بازرسی نفتکش‌های ایرانی به عنوان حق مسلم جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود: این طرح به پشتوانه اقتدار جمهوری اسلامی عملیاتی خواهد شد.

آمریکا امروز در جدیدترین اقدام ضد ایرانی خود، شرکت ملی نفتکش ایران و چهار شرکت ایرانی دیگر را به دلیل حمل نفت ایران مورد تحریم قرار داده است.

 وزارت خزانه داری آمریکا همچنین تاکید کرده است: دارایی‌های متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران را مسدود کرده و ارتباط این شرکت با سیستم مالی آمریکا را قطع کرده است.

 وزارت خزانه داری آمریکا همچنین مدعی شده که شرکت ملی نفتکش تحت کنترل دولت ایران قرار دارد و این در حالی است که حدود 12 سال قبل سهام شرکت ملی نفتکش به سهامداران بخش خصوصی و صندوق‌های بازنشستگی واگذار شده بود.

کد خبر 177228
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز