گروه اقتصادی: با گذشت دو هفته از آغاز تحریم‌های نفتی برنامه‌ریزی شده، بسیاری از رسانه‌های غربی بر بی‌تأثیری تحریم‌ها بر اقتصاد نفتی ایران اذعان دارند.یک پایگاه خبری با اشاره به تمهیدات ایران برای مقابله با تحریم بیمه‌ای اروپا تأکیدکرد که این کشور همچنان می‌تواند به صادرات نفت خود ادامه دهد.

به گزارش فارس پایگاه اینترنتی لایو اینشورنس نیوز، نوشت: تهران تمهیدات مختلفی را برای کاهش تأثیر تحریم بیمه‌ای اتحادیه اروپا بر حمل‌ونقل نفت این کشور اندیشیده است و همچنان می‌تواند به صادرات نفت خود ادامه دهد.خبرگزاری رویترز نیز با اشاره به رضایت غرب از وضعیت فعلی بازار نفت پس از تحریم ایران اذعان کرد که شرایط مساعد کنونی به راحتی می‌تواند دستخوش تغییر شود و فعالان بازار نفت از این مسئله که این شرایط موقتی باشد به‌شدت نگران هستند.

به اعتقاد رویترز تحریم نفتی ایران هر روز بیش از گذشته در حال تأثیرگذاری است، درحالی‌که تأثیر این تحریم‌ها بر بازار نفت تا‌کنون حداقلی بوده است.خبر دیگر اینکه با افزایش تحریم‌های ایران، قیمت نفت بار دیگر افزایش یافت.

به گزارش مهر به نقل از وال‌استریت‌ژورنال، پس از آنکه دولت آمریکا از برنامه خود برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران خبر داد، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی 1.2درصد دیگر افزایش یافت.براساس این اعلام، نفت خام سبک شیرین در‌ماه آینده در بازار بورس کالای نیویورک به 87.10دلار در هر بشکه رسید که 02.1دلار افزایش نشان می‌دهد.

قرارداد جدید صادرات گاز

در همین حال‌ اعلام شد که سه قرارداد جدید صادرات گاز ایران به دو کشور حوزه خلیج‌فارس و یک کشور اروپایی در آستانه نهایی‌شدن است.براساس این گزارش، دو قرارداد با کشورهای حوزه خلیج‌فارس خواهد بود و یک قرارداد که حجم صادرات آن20تا 25میلیون مترمکعب گاز است، با یک کشور اروپایی منعقد خواهد شد. هم‌اکنون ایران تنها به کشور ترکیه گاز صادر می‌کند و با دو کشور ارمنستان و آذربایجان بابت سوآپ گاز و تهاتر نیز قرارداد دارد.مذاکرات قراردادهای جدید صادرات گاز ایران با کشورهای سوئیس، عراق، پاکستان و سوریه نیز در حال انجام است.

کد خبر 177391
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز