همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم از افزایش حداکثر 15 درصدی شهریه دانشجویان دانشگاه پیام‌نور با تصویب هیات امنا در سال تحصیلی جدید تحصیلی خبر داد.

دکتر حسنی در گفت‌وگو با ایسنا،با اشاره به افزایش شهریه برای اکثر دانشگاه‌های شهریه‌ای در سال تحصیلی جدید، گفت: شهریه دانشجویان دانشگاه پیام‌نور نیز با تصویب هیات امنا تا 15 درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: شهریه دوره‌های شبانه دانشگاه‌های دولتی در مقطع کارشناسی ارشد نیز 15 درصد رشد یافته است.

همچنین در سال تحصیلی جدید افزایش شهریه حداکثر 15 درصدی موسسات و دانشگاههای غیرانتفاعی در مقطع کاردانی و کارشناسی برای دانشجویان ورودی جدید و قدیم اعمال می‌شود.

براساس اعلام قبلی؛ سقف شهریه دکتری دانشگاه‌ها نیز 45 تا 55 میلیون تومان برآورد شده است.

شهریه دانشگاه آزاد در سال جدید تحصیلی

در همین راستا فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد با اشاره به برگزاری جلسه آتی هیات امنای دانشگاه آزاد در اواخر تیر ماه نیز گفت: میزان افزایش شهریه دانشگاه در این جلسه بررسی می‌شود.

وی درخصوص کاهش شهریه دانشجویان گفت: بنده از اول مسئولیتم اعلام کردم که تا پایان سال دوم مدیریتم 20 درصد از شهریه‌ها با ایجاد منابع مالی جدید چون تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، ایجاد گردش پولی و افزایش ارزش افزوده، کاهش یابد.

دانشجو افزود: البته در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بر اساس معدل دانشجویان کاهش شهریه تا سقف 20 درصد اجرایی می‌شود و همچنین در نظر داریم از سال تحصیلی 91 کاهش شهریه برای دانشجویان دکتری را در نظر داشته باشیم.

کد خبر 176613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز