عباس ثابتی راد: در هر سنی که باشی، تابستان که از راه برسد، بی‌اختیار به کودکی‌ات برمی‌گردی؛ تعطیلات و بازی‌ها و شادمانی‌های کودکانه.

جشنواره تابستانی - بوستان های تهران

این روزها هم اگر سری به بوستان‌ها و پارک‌های تهران بزنی، بیشتر به حال و هوای گذشته برمی‌گردی. ماجرای جشنواره تفریحات تابستانی چند سالی است در تهران، اشتیاق کودکانه‌ای در میان تهرانی‌ها برانگیخته است. سال89 برای نخستین بار جشنواره تفریحات تابستانی در بوستان رازی برگزار و میزبان حدود یک‌میلیون شهروند تهرانی در مدت 15روز شد؛ جشنواره‌ای که نقطه آغاز جشن‌ها و شادمانی‌های تابستانه بود. سال گذشته بوستان آزادگان در جنوب تهران نیز به‌مدت یک‌ماه از 2/5میلیون شهروند تهرانی میزبانی کرد تا جشنواره تفریحات تابستانی با جشن‌های شعبانیه شادابی و نشاط را به مردم پایتخت ارزانی کنداما در این روزها و همزمان با اعیاد شعبانیه، 22بوستان اصلی تهران میزبان جشنواره تفریحی تابستان هستند.

برنامه تفریحی در این روزها بوستان‌به‌بوستان در شهر می‌چرخد تا هر آن‌کس که می‌خواهد از روزهای کودکی و نوجوانی خود نشانی بگیرد سری به بوستان‌های شهر بزند. شوق و ذوقی که در جشنواره تفریحات تابستانی دیده می‌شود، بی‌اختیار هر شهروندی را به گذشته‌اش می‌برد و تنها یک سخن؛ «مهم نیست در چه سنی و چه موقعیتی هستید، اگر می‌خواهید به کودکی‌تان سری بزنید، این روزها به بوستان‌های شهر بروید. آنجا کودکی‌هایتان را می‌بینید با لبخندی بر لب». در جشنواره تفریحات ورزشی تابستانی امسال، بوستان‌های 22گانه تهران در جای‌جای پایتخت به‌مدت یک‌ماه میزبان برنامه‌های فراغتی است. این جشنواره در رشته‌های تفریحی ورزشی شامل فوتبال‌دستی، طناب‌کشی، طناب‌زنی، مچ اندازی، شطرنج، تنیس روی میز، دارت، دوچرخه سواری، تیر و کمان، اسکیت، گلف پارکی، بدمینتون، ایرهاکی، اسکواش، کارتینگ، بازی‌های رایانه‌ای، هواپیما و ماشین کنترلی، راپل، پرواز بادبادک‌ها، بازی‌های کودکانه، ترامپولین، روپایی فوتبال و ده‌ها رشته تفریحی دیگر برگزار می‌شود. علاوه بر آن برنامه‌های متنوع رهنگی و اجتماعی در حاشیه جشنواره برقرار است.

هفته اول: شور و حرارت تابستانی

بوستان نیاوران در منطقه یک، بوستان جنگلی سرخه حصار در منطقه 13، بوستان نرگس در منطقه 21، بوستان گلستانه در منطقه 18و بوستان لاله در منطقه شش از اول تا هفتم تیرماه در اولین هفته از جشنواره تفریحی ورزشی میزبان شهروندان تهرانی بودند. استقبال پرشور شهروندان تهرانی از این جشنواره از همان آغاز کار مورد توجه بود.

هفته دوم: شادمانی و نشاط

بوستان ملت در منطقه سه، بوستان سمیه در منطقه 14، بوستان فدک در منطقه‌هشت، بوستان پامچال در منطقه 15، بوستان جوانمردان در منطقه 22و بوستان رازی در منطقه 11میزبانان هفته دوم جشنواره تفریحات ورزشی تابستانی بودند که از هشت تا 14تیرماه برگزارشد. حضور چهره‌های نام‌آشنای هنری و ورزشی میان مردم در این هفته باعث شور و نشاط بیشتر مردم شده بود.

هفته سوم: جشن‌های شعبانیه

جشن‌های شعبانیه در پایان هفته دوم و آغاز هفته سوم برپا شد. علاوه بر بوستان‌هایی که در هفته دوم میزبان برگزاری جشنواره بودند، بوستان‌های پلیس در منطقه‌چهار، شقایق در منطقه 19، جوانمردان در منطقه 5، بهاران در منطقه 17، شهر در منطقه 12و المهدی در منطقه 9از روز چهارشنبه 14تیرماه برای برگزاری اعیاد شعبانیه و همچنین هفته سوم جشنواره تفریحات ورزشی تابستانی آماده بودند. این جشنواره در بوستان‌های یادشده از 14تا 21تیرماه در حال برگزاری است.

هفته چهارم : خط پایان جشنواره

خط پایان جشنواره بیشتر در مناطق مرکزی تهران از شمال تا جنوب از 22تا 28تیرماه یعنی در هفته آینده برگزار می‌شود. بوستان تهرانی در منطقه 10، بوستان بعثت در منطقه 16، بوستان جانبازان در منطقه 20، بوستان باغ موزه قصر در منطقه هفت و بوستان پرواز در منطقه دو میزبانان هفته آخر جشنواره تفریحات ورزشی خواهند بود. این هفته پایان جشنواره امسال است.

جدول زمان‌بندی جشنواره تفریحی ورزشی در سطح مناطق 22گانه

هفته منطقه زمان و اجرا مکان برگزاری
هفته اول 1 1 تا 7 تیرماه 91 بوستان نیاوران
13 بوستان جنگلی سرخه حصار
21 بوستان نرگس
18 بوستان گلستانه
6 بوستان لاله
هفته دوم 3 8 14 تیرماه 91 بوستان ملت
14 بوستان سمیه
8 بوستان فدک
15 بوستان پامچال
22 بوستان جوانمردان
11 بوستان رازی
هفته سوم 4 14 تا 21 تیرماه 91 بوستان پلیس
19 بوستان شقایق
5 بوستان جوانمردان
17 بوستان بهاران
12 بوستان شهر
9 بوستان المهدی
هفته چهارم 10 22 تا 28 تیرماه 91 بوستان تهرانی
16 بوستان بعثت
20 بوستان جانبازان
7 بوستان باغ موزه قصر
2 بوستان پرواز

 

تفریحات ورزشی

برنامه‌های تفریحی- ورزشی شامل پیاده‌روی‌های خانوادگی، کوهپیمایی، دوچرخه سواری، دوهمگانی، پرواز بادبادک‌ها و بازی‌های کودکانه تقریبا به‌صورت هر هفته برگزار می‌شود. علاوه بر آن ایستگاه‌های تفریحی- ورزشی در رشته‌هایی نظیر دارت، طناب‌زنی، طناب‌کشی، روپایی فوتبال، حرکات نمایشی و... در روزهای تعطیل و پایان هفته برگزار می‌شود.

خدمات مجموعه‌های ورزشی

بیش از 270مجموعه ورزشی چندمنظوره شامل استخر، سونا، سالن‌توپی، سالن بدنسازی، ایروبیک و سالن رزمی در تابستان‌ها خدمات ورزشی را به‌صورت تفریحی و آموزشی در اختیار شهروندان می‌گذارند. مجموعه‌های ورزشی در کل سطح شهر تهران پراکنده‌اند و علاوه بر دسترسی آسان و قیمت مناسب از امکانات و تسهیلات مناسبی برخوردارند. علاوه بر آن تخفیف‌های ویژه اقشار خاص در مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران ارائه می‌شود.

زمین چمن مصنوعی

بیش از 600زمین چمن مصنوعی در سطح محلات شهر تهران، حدود 300زمین ورزشی روباز آسفالته و امکانات ورزشی بوستان‌ها نظیر تور والیبال و بدمینتون امکان پرداختن به فعالیت‌های ورزشی به‌صورت رایگان را برای شهروندان در طول تابستان و دیگر فصول سال فراهم می‌کند.

خدمات مجموعه‌های ورزشی در‌ماه مبارک رمضان

همزمان با فرا رسیدن‌ماه مبارک رمضان، مجموعه ورزشی آبی شهرداری تهران برای پسران زیر 15سال و دختران زیر 9سال کلاس‌های آموزش شنا برگزار می‌کند. علاوه بر آن‌مانند هرسال کلیه مجموعه‌های آبی از افطار تا سحر برنامه‌های تفریحی رایج شنا برای همه شهروندان خواهد داشت.

برپایی ایستگاه‌های تندرستی

ایستگاه‌های تندرستی در اکثر بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر تهران در نوبت‌های صبحگاهی و عصرگاهی به‌صورت دائمی دایر است. رشته‌های ورزشی پارکی نظیر بدمینتون، تنیس‌روی میز، والیبال، شطرنج و. . . در ایستگاه‌های تندرستی به‌صورت رقابتی برگزار می‌شود. علاوه بر آن وسایل بدنسازی پارکی، اجرای طرح زنگ ورزش پارکی و استقرار کانکس‌های وسایل ورزشی در بوستان‌های منتخب امکان پرداختن به ورزش‌های مورد علاقه شهروندان را فراهم می‌کند. در طول تابستان حدود 1760ایستگاه تندرستی در دو بخش آقایان و بانوان در بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر تهران پذیرای شهروندان خواهند بود.

مدارس فوتبال، فوتسال و شنا

همزمان با خاتمه سال تحصیلی و آغاز تابستان و برگزاری جشنواره تفریحات ورزشی تابستانی، سازمان ورزش شهرداری تهران اقدام به برپایی مدارس فوتبال ویژه پسران در زمین‌های چمن مصنوعی و طبیعی، مدارس فوتبال ویژه پسران و دختران در سالن‌های توپی و مدارس شنا ویژه پسران و دختران در مجموعه‌های آبی در مقاطع سنی مختلف کرده است. کیفیت، قیمت مناسب و مربیان مجرب و کارآزموده از ویژگی‌های مدارس ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران است.المپیادهای ورزشی محلات شهر تهران

المپیاد ورزشی محلات شهر تهران

مسابقات ورزشی است که در گستره شهر تهران برگزار می‌شود. این مسابقات امکان حضور تمام شهروندان اعم از آقایان و بانوان را در فعالیت‌های رقابتی فراهم می‌کند. المپیاد ورزشی در چهار مرحله مقدماتی، منطقه‌ای، گروهی و نهایی برگزار می‌شود. مراحل مقدماتی و منطقه‌ای در تابستان و سایر مراحل المپیاد تا پایان آذر‌ماه برگزار خواهد شد.

ورزش های ویژه آقایان فوتسال، کاراته، آمادگی جسمانی، تکواندو، دارت، تنیس روی میز، شطرنج، بدمینتون، فوتسال دستی، کشتی و اسکیت
ورزش های ویژه بانوان والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، شطرنج، ایروبیک، شنا، آمادگی جسمانی، تکواندو و بدمینتون

مسابقات ورزشی لیگ محلات تهران

مسابقات ورزشی لیگ محلات پایتخت در هفت رشته ورزشی آقایان و هفت رشته ورزشی بانوان در سطح مناطق 22گانه برگزار می‌شود. در مسابقات لیگ محلات ورزشکاران هر محله یا ناحیه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این لیگ در طول تابستان استمرار دارد و رشته‌های ورزشی آن نیز شامل رشته‌های جدید ورزشی و رشته‌های سنتی است.

ورزش های ویژه آقایان دارت، تنیس روی میز، شطرنج، فوتبال دستی، بدمینتون، آمادگی جسمانی و فوتبال گل کوچک
ورزش های ویژه بانوان تنیس روی میز، شطرنج، ایروبیک، آمادگی جسمانی، کبدی، دارت و بدمینتون

 

کد خبر 176445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز