همشهری آنلاین: معاون مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد هفته دوم شهریور اعلام می‌شود.

محمدرضا مهرادفر در گفت‌و‌گو با ایسنا،با اشاره به اینکه آزمون گروه‌های علوم انسانی،علوم تجربی و کشاورزی، گروه آزمایشی زبان و هنر جمعه برگزارشد، افزود: پس از گروه ریاضی، گروه مجموعه 4 علوم انسانی با 97 هزار و 564 داوطلب بیشترین تعداد داوطلب را دارد.

وی با اشاره به شرکت 51 هزار و 912 داوطلب در مجموعه 3 گروه آزمایشی علوم انسانی، اظهار کرد: گروه آزمایشی علوم تجربی و کشاورزی دارای 72 هزار و 241 داوطلب، گروه آزمایشی زبان دارای 12 هزار و 63 داوطلب و گروه هنر دارای 6 هزار و 664 داوطلب است.

معاون مرکز آزمون دانشگاه آزاد با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد از ظرفیت‌ها به سلایق داوطلبان نزدیک است، اظهار کرد: نتایج نهایی آزمون سراسری دانشگاه آزاد هفته دوم شهریور ماه اعلام می‌شود.

وی در خصوص نحوه انتخاب رشته مجدد پس از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری، گفت: شیوه تکمیل ظرفیت این دوره از آزمون نسبت به سال گذشته متفاوت است به گونه‌ای که در گذشته داوطلبان در صورت قبول نشدن در شش انتخاب اول در انتخاب هفتم به انتخاب دانشگاه پذیرفته می‌شدند ولی در کنکور امسال شرایطی فراهم می‌شود که داوطلبان در صورت قبول نشدن می‌توانند انتخاب رشته مجدد داشته باشند تا از این طریق علاوه بر افزایش مطلوبیت انتخاب توسط داوطلبان از کاهش ریزش ثبت‌نام جلوگیری شود.

کد خبر 176440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز