همشهری آنلاین: مدیر کل حوزه ریاست واحد علوم و تحقیقات خبر از پیگیری تدوین آئین نامه اجرایی دستورالعمل نظارت بر امور پردیس‌ها و واحدهای علوم و تحقیقات داد و گفت: نکته ای که در تدوین آئین نامه اهمیت دارد نحوه تعامل پردیس‌ها با واحدهای همجوار در مناطق مربوطه است.

به گزارش مهر، محمدرضا خلیل پور ضمن اعلام این خبر و با بیان اینکه بر اساس تصمیمات اتخاذ شده پردیسهای علوم و تحقیقات کشور در کنار واحدهای همجوار تحت نظارت علوم و تحقیقات تهران ادامه فعالیت دهند و این نظارت عمدتاً درحوزه های آموزشی و پژوهشی است، افزود: برای افزایش کیفیت فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی در پردیس‌های علوم و تحقیقات سراسر کشور شاخص هایی ابلاغ و در نظارتهایی که صورت خواهد گرفت پردیسها بر اساس این شاخص‌ها سنجیده خواهند شد.

وی همچنین از مشخص شدن استانداردهای علوم و تحقیقات تهران برای پردیسها خبر داد و اعلام کرد پردیس های علوم و تحقیقات کشور باید خود را با آن تطبیق داده و به این استانداردها برسانند، علاوه بر این استانداردهایی که برای پردیسها تدوین خواهد شد در بخشهای مختلفی همچون نسبت هیأت علمی به تعداد دانشجویان، سرانه فضای دانشجویی، سرانه کتاب و مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه های واحد منظور می شود.

مدیر کل حوزه ریاست واحد علوم و تحقیقات به برگزاری 5 جلسه فشرده با رؤسا و مسئولان پردیسهای علوم و تحقیقات کشور در تهران با هدف دریافت نظرات آنان در تدوین آئین نامه اجرایی دستورالعمل نظارت بر پردیسها اشاره کرد و یاد آورشد: به دنبال ارتقای کیفیت امور آموزشی و پژوهشی پردیسها و واحد های علوم و تحقیقات کشور هستیم و نظارت علوم و تحقیقات تهران نیز در همین راستا انجام خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول واحد علوم و تحقیقات، نحوه فعالیت پردیسهای زیرمجموعه واحدهای همجوار اعم از بخشهای اداری و مالی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی در آئین نامه اجرایی دستورالعمل نظارت بر امور پردیسها و واحدهای علوم و تحقیقات تدوین و ابلاغ خواهد شد و نکته ای که در تدوین آئین نامه اهمیت دارد نحوه تعامل پردیسها با واحدهای همجوار در مناطق مربوطه است.

مشاور ریاست واحد علوم و تحقیقات همچنین تاکید کرد که با توجه به این آئین نامه بخشی از امور به خود پردیسها تفویض خواهد شد و نظارت عالیه علوم و تحقیقات تهران عمدتا در حوزه های آموزشی و پژوهشی است.

کد خبر 177119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز