گروه اقتصادی: با گذشت چند روز از وعده‌ مسئولان تنظیم بازار برای عرضه گوشت مرغ به نرخ مصوب دولتی، عمل‌نکردن وزارت صنعت، معدن وتجارت به تفاهمنامه تأمین نهاده‌های تولید به‌ویژه کنجاله سویا موجب عرضه سه‌نرخی مرغ طی چندروز اخیر شده و این محصول با قیمت‌های متفاوت پنج تا بیش از شش‌هزار و 500تومان به مردم عرضه می‌شود و تولید‌کنندگان نیز اعلام می‌کنند درصورت تأمین‌نشدن نهاده‌ها، مرغ باز هم گران خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی، به خبرنگار ما گفت: به‌رغم طلب مرغداری برای نهاده‌هایی مانند کنجاله سویا و پرداخت وجه این نهاده‌ها از 50روز پیش، هنوز این نهاده‌ تأمین نشده و نهاده‌های وارداتی راهی انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام شده است. حسین مقدم‌نیا افزود در این شرایط برخوردهای تعزیراتی و اقدامات موضعی قادر به کاهش قیمت مرغ نخواهد بود.

مرغ 4700 تومانی تا سه روز آینده

اما مدیرکل دفتر تأمین و توزیع کالای معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادعای عرضه‌نشدن نهاده‌ها را کذب محض قلمداد کرد و به خبرنگار ما گفت: برخی مقاومت‌های تولید‌کنندگان در عرضه مرغ به نرخ مصوب عامل گرانی این محصول در چند روز اخیر بوده است.علی پورکاوه‌ افزود: با افزایش عرضه نهاده‌های تولید تا سه‌روز آینده قیمت مرغ در سراسر کشور به نرخ مصوب چهارهزار و 700تومان خواهد رسید.

جدول

کد خبر 176021
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز