مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

گروه شهری: با بهره‌برداری از مسیرهای جدید متروی تهران، امسال این شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می‌شود.

هابیل درویشی که پیش از این از بهره‌برداری سه ایستگاه خط‌سه، حدفاصل چهار‌راه ولی‌عصر تا خیابان بهشتی در سال‌جاری خبر داده بود، چندی پیش اعلام کرد که تا سال آینده 11کیلومتر از خط‌شش، حد فاصل دولت‌آباد تا میدان سپاه راه‌اندازی می‌شود.

به این اخبار اگر خبر تکمیل خط‌چهار تا پایان تیرماه نیز اضافه شود، می‌توان گفت تا سال آینده، یک خط تکمیل و بهره‌برداری از دو خط مترو در پهنه تهران آغاز می‌شود. به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) تا پایان ماه جاری، چهارکیلومتر از توسعه غربی خط‌چهار مترو تهران به‌طور رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید. هابیل درویشی با بیان این مطلب اظهار کرد:

ایستگاه‌های ارم سبز، اکباتان و شادمان سه ایستگاه باقیمانده در خط چهار هستند که به جز ایستگاه شادمان، دو ایستگاه دیگر به‌زودی مورد بهره‌برداری رسمی قرار می‌گیرند و ایستگاه شادمان نیز به‌دلیل متقاطع بودن، بعد از عملیات تکمیلی مورد نیاز، به بهره‌برداری خواهد رسید. خط چهار مترو از ایستگاه اکباتان (تبادلی با ایستگاه ارم سبز در خط‌پنج) در غرب تهران آغاز و پس از عبور از شهرک اکباتان، خیابان آزادی، انقلاب اسلامی و پیروزی تا پایانه افسریه در شرق تهران ادامه می‌یابد. با افتتاح ایستگاه ارم سبز، مسافرانی که از کرج به تهران می‌آیند قادر خواهند بود علاوه بر ایستگاه صادقیه و خط دو مترو ازطریق این خط به نقاط مختلف شهر سفر کنند.

بهره‌برداری 11 کیلومتر از خط شش مترو تا سال آینده

هابیل درویشی در خبری دیگر نیز اعلام کرد که 11 کیلومتر از خط شش متروی تهران - که با استفاده از دستگاه مکانیزه حفار درحال احداث است - حدفاصل شهرک دولت‌آباد تا میدان سپاه در شرق تهران تا سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اعلام این مطلب افزود:

در حال حاضر هر روز به‌طور متوسط 15 متر از این خط حفاری می‌شود. مسیر فاز یک خط شش مترو از شهرک دولت‌آباد در جنوب شرقی تهران شروع می‌شود و پس از گذر از شهرک کیانشهر، بزرگراه بعثت انتهای خیابان 17 شهریور، تقاطع خیابان منصور، میدان خراسان، تقاطع بزرگراه شهید محلاتی، زیرگذر امیرکبیر، میدان شهدا و میدان امام حسین(ع) به میدان سپاه می‌رسد.

درویشی اظهار داشت: شهرداری تهران ارتقای شاخص‌های خدماتی در جنوب شهر را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است و شرکت مترو نیز در همین راستا، برنامه توسعه جنوبی خط شش با چهار ایستگاه و اتصال آن به خط یک در نزدیکی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی را بررسی کرده و مطالعات و امکان‌سنجی اجرای آن را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت مترو گفت: خط شش متروی تهران، طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در سه فاز ساخته می‌شود و جنوب شرقی تهران را به شمال غربی آن متصل می‌سازد. در فاز دوم این خط، میدان سپاه از طریق خیابان شریعتی تقاطع بهار شیراز، میدان هفتم تیر، خیابان کریم خان زند، میدان ولیعصر و بلوار کشاورز به پارک لاله می‌رسد.

درویشی اضافه کرد: در فاز سوم خط شش مترو مسیر خیابان کارگر شمالی، بزرگراه شهید چمران تقاطع پل نصر (گیشا)، شهرک آزمایش، بلوار مرزداران، بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، بزرگراه شهید ستاری، خیابان آیت‌الله کاشانی، شهر زیبا، شهران، کن و سولقان و شهرک نفت ساخته می‌شود. در کل خط شش مترو به‌طول31 کیلومتر با 27 ایستگاه احداث خواهد شد. مدیرعامل مترو خاطرنشان کرد: با آغاز بهره‌برداری از فاز اول خط شش مترو، انتظار می‌رود روزانه بیش از 400هزار نفر به مسافران مترو افزوده شود.

کد خبر 175896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز