یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه حوادث: متهم جنایت خونین در سه راه آذری، وقتی در مقابل 5 قاضی دادگاه کیفری قرار گرفت مدعی شد: جنایت را به خاطر رفاقت گردن گرفته و جنایتکار واقعی دوستش است.

شامگاه 23 اردیبهشت‌ 84 با قتل پسر جوانی به نام محمد با ضربات چاقو در سه‌راه آذری، تحقیقات برای یافتن عامل جنایت ‌آغاز شد، اما در حالی که بررسی های جنایی ادامه داشت، 3روز بعد مرد جوانی به نام امیر به آگاهی تهران رفت و خود را عامل این جنایت خونین معرفی کرد. وی در اعترافات اولیه خود انگیزه جنایت را اختلافات قبلی با قربانی عنوان کرد.

با این اعترافات، پرونده جنایت برای رسیدگی به شعبه 74 دادگاه کیفری استان ارسال شد و صبح دیروز این مرد جوان بعد از بیان کیفرخواست توسط نماینده دادستان و درخواست قصاص از سوی خانواده مقتول، در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.

متهم جوان با رد اتهام قتل عمدی ، به رغم اعترافات اولیه‌اش این بار مدعی شد عامل اصلی جنایت دوست اوست و او تنها برای اثبات رفاقتش قتل را به گردن گرفته‌ است.

وی در توضیح ماجرای روز جنایت گفت: عصر روز حادثه زمانی که در حال رفتن به خانه بودم یکی از دوستانم را دیدم، لحظاتی نگذشته بود که قربانی و دوستش از نزدیک ما عبور کردند، در همان لحظه دوستم از من خواست به خاطر درگیری قبلی که با دوست مقتول داشت یک دعوای صوری راه بیندازم، که من هم این کار را کردم، اما در هنگام دعوا ناگهان محمد چاقو خورد و  جان باخت.

بعد از مرگ وی، دوستم به عنوان متهم به قتل بازداشت شد، وی که دارای زن و بچه بود زمانی که در بازداشت به سر می‌برد از من خواست قتل را گردن بگیرم، او می گفت: چون وضع مالی‌‌اش بهتر است می تواند از اولیای دم رضایت بگیرد، منهم به خاطر رفاقتی که با او داشتم قتل را گردن گرفتم و خودم را گرفتار کردم.

مرد جوان در ادامه مدعی شد چون بعد از 2سال  دوستم هیچ تلاشی برای آزادی من انجام نداده است  تصمیم گرفته‌‌ام حقیقت را بگویم.

برپایه این گزارش، قضات دادگاه با توجه به اظهارات متهم به قتل آخرین دفاع را از وی اخذ کردند و به زودی حکم خود درباره پرونده را صادر می‌کنند.

کد خبر 17588

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز