چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جایزه هنر معاصر «جادوی ایرانی» در جهت شناسایی نسل جدید هنرمندان تجسمی معاصر ایران فراخوان سال 2013 خود را با تغییراتی منتشر کرد.

پوستر تجسمی

به گزارش ایسنا، این جایزه با عنوان «MOP CAP» که در نوع خود نخستین جایزه جهانی خاص هنرمندان ایرانی محسوب می‌شود‌‌، پژوهشی در جهت شناسایی نسل جدید هنرمندان معاصر تجسمی است و فرصت نمایش آثار آن‌ها را فراهم می‌کند تا از این طریق بتواند سهمی قابل توجه در پیشرفت فرهنگ و هنر ایرانی در سطح بین‌المللی داشته باشد.

طبق فراخوانی که این مسابقه برای اولین بار منتشر کرده، ورود برای هنرمندان تجسمی جوان ایرانی ساکن در داخل و یا خارج از ایران آزاد است، اما از این پس به جای مرحله نامزدی، انتخاب آثار از طریق فراخوان صورت خواهد گرفت.

آثار شرکت کنندگان واجد شرایط که به صورت اینترنتی ارسال شده، توسط شورایی متشکل از فرشته دفتری، حمید سوری و نگار عظیمی مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و از میان این آثار 21 هنرمند برگزیده برای مرحله نخست انتخاب خواهند شد.

ثبت نام این فراخوان تنها به صورت اینترنتی و از تاریخ اول تا 31 جولای (برابر با 11 تیرماه تا 10 مرداد 91 ) اعلام شده است.

بر اساس این فراخوان، نمایشگاهی از آثار این 21 هنرمند برگزیده در مرحله نخست در ماه مارس 2013 در دوبی و همزمان با آرت دوبی برگزار خواهد شد.

در طول نمایشگاه نیز شورای داوری با یکدیگر ملاقات کرده و به کنکاش و انتخاب هفت برگزیده نهایی می‌پردازد.

آثار برگزیدگان نهایی از آوریل تا سپتامبر 2013 در نمایشگاهی ویژه همزمان با حراج هنری فریز به نمایش درخواهد آمد.

اسامی هیات داوران این رویداد به زودی اعلام می‌شود و برنده نهایی توسط شورای داوری و پس از ملاقات در لندن و بازدید از نمایشگاه برگزیدگان انتخاب شده و در مراسم ویژه‌ای معرفی می شود.

علاقمندان به شرکت در این دوره از جایزه هنر معاصر جادوی ایران باید ایرانی‌الاصل و متولد سال 1976 و یا پس از آن باشند.

این افراد تاکنون نباید نمایشگاه انفرادی در خارج از کشور محل اقامت خود داشته باشند و یا با گالری در خارج از ایران به عنوان نماینده معرف آثارشان همکاری داشته باشند.

علاقمندان می‌توانند جزییات بیشتر را در وب سایت WWW.MOPCAP.COM مطالعه کنند.

پیش از این محمود بخشی و شیرین صباحی این جایزه را دریافت کرده‌اند.

 

کد خبر 175421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز