دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

عصر روز یکشنبه قرعه کشی فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر انجام شد و سازمان لیگ برنامه بازی‌های دوره دوازدهم را اعلام کرد.

نگاهی به برنامه مسابقات نشان می‌دهد که این قرعه‌کشی بیشتر به سود استقلال است و امیر قلعه‌نویی باید از ترتیب بازی‌های تیمش خیلی راضی باشد. او که حالا در لیگ برتر به‌دنبال کسب سومین قهرمانی‌اش با استقلال است، در 9هفته ابتدایی فقط یک‌بار تیمش را به خارج از تهران خواهد برد و استقلال در هشت بازی دیگر در ورزشگاه آزادی میزبان خواهد بود. آبی پوشان تهرانی در هفته اول میزبان آلومینیوم هرمزگان خواهند بود که تازه به لیگ برتر صعود کرده و در هفته دوم به مصاف سایپا خواهند رفت.

ذوب‌آهن سومین حریف استقلال خواهد بود که باید به تهران بیاید و مقابل این تیم قرار بگیرد و در هفته چهارم استقلال برای نخستین بار تهران را ترک خواهد کرد تا در کرمان به مصاف مس برود. استقلال بعد از این بازی دوباره به تهران بر می‌گردد تا پنج بازی پیاپی را در ورزشگاه آزادی برگزار کند. شاگردان قلعه‌نویی از هفته پنجم تا نهم به‌ترتیب مقابل ملوان، پرسپولیس، پیکان، راه‌آهن و فجر سپاسی قرار خواهند گرفت و در این 9هفته انجام‌دادن هشت بازی در تهران می‌تواند به سود استقلال باشد.league

آبی پوشان تهرانی در دور رفت لیگ برتر یک قرعه مناسب دیگر هم دارند که مربوط به بازی‌های قبل و بعد از دربی است. استقلال قبل و بعد از بازی با پرسپولیس در تهران بازی می‌کند، یعنی در هفته پنجم با ملوان و در هفته هفتم با پیکان که هر دو بازی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. در طرف مقابل پرسپولیس قبل از دربی باید به رشت برود تا مقابل داماش قرار بگیرد و بعد از بازی با استقلال هم به اهواز خواهد رفت تا به مصاف فولاد برود. برای تیمی که دنبال قهرمانی است، بازی‌های ابتدایی و همچنین بازی‌های پایانی اهمیت زیادی دارد و نکته جالب این است که استقلال در شش هفته پایانی لیگ برتر فقط یک‌بار در خارج از تهران بازی خواهد کرد. این تیم از هفته بیست و نهم تا سی و چهارم به‌ترتیب مقابل تراکتورسازی، نفت تهران، گهر زاگرس، سپاهان، فولاد و داماش قرار خواهد گرفت و فقط بازی با فولاد در اهواز برگزار خواهد شد.

قرعه آسان استقلال با واکنش برخی از بازیکنان و مربیان پرسپولیس همراه شده ولی میرشاد ماجدی سرپرست آبی‌پوشان می‌گوید: «قرعه‌کشی مقابل چشم همگان و مقابل دوربین‌ها انجام شد و هیچ شبهه‌ای هم ندارد. به‌نظر من قرعه استقلال مطلوب است اما هیچ مسابقه‌ای در لیگ آسان نیست.»

تاریخ تکرار می‌شود؟

پرسپولیس فصل جدید را در نبرد با صنعت نفت آغاز می‌کند؛ درست مثل پنج سال پیش که بازی افتتاحیه لیگ هفتم را در آبادان برگزار کرده بود. در آن بازی افشین قطبی روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود که این تیم سه بر دو به پیروزی رسید. پرسپولیس در آن سال هم هفته‌های پیش از فصل را بدون سرمربی گذراند و البته در نهایت قهرمان شد و حالا امیدوار به تکرار تاریخ است. پرسپولیس برخلاف استقلال در 9هفته ابتدایی باید چهار بار بیرون از تهران بازی کند.

سرخ‌پوشان در این 9هفته به‌ترتیب مقابل صنعت نفت، فجر سپاسی، گهر زاگرس، صبا، داماش، استقلال، فولاد، نفت تهران و سپاهان قرار خواهند گرفت که بازی با تیم‌های صنعت نفت، گهر، داماش و فولاد بیرون از خانه خواهد بود. یکی از بدشانسی‌های پرسپولیس شاید سفر به آبادان و اهواز باشد.

در اوج گرما و در بدترین زمان ممکن پرسپولیس باید بازی اول را در آبادان انجام بدهد و شش هفته بعد در اهواز به میهمانی فولاد برود. در ضمن پرسپولیس در دو بازی خانگی ابتدای فصل با فجر سپاسی و صبا از حضور تماشاگرانش در ورزشگاه آزادی محروم است. سرخ‌پوشان مثل استقلال در شش بازی پایانی لیگ فقط یک‌بار میهمان خواهند بود و آن هم بازی با ذوب‌آهن است. در ضمن پرسپولیس در نیم فصل اول هفت بازی و استقلال شش بازی بیرون از خانه خواهند داشت.

محسن عاشوری مربی پرسپولیس درخصوص قرعه این تیم می‌گوید: «همه می‌دانند گرمای هوا در آبادان نگران‌کننده است اما بازیکنان باید به امتیاز‌ها فکر کنند و فرقی ندارد که چقدر میزبان یا میهمان هستیم. ما برای قهرمانی باید حداکثر امتیازها را کسب کنیم.»

از دیگر نکات قرعه کشی لیگ دوازدهم می‌توان به رویارویی امیر قلعه نویی با تراکتور در هفته دوازدهم و تقابل محسن بنگر و سیدجلال حسینی با سپاهان در هفته نهم اشاره کرد، در ضمن عبدالله ویسی سرمربی صبا که با حاشیه‌های زیادی از این تیم جدا شد در همان هفته اول باید پیکان را به قم ببرد تا مقابل صبا قرار بگیرد.

کد خبر 175213
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز