استقلال که فصل گذشته لقب تیم کهکشانی را گرفت امسال برخلاف رقیب سنتی‌اش پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات عملکرد چندان موفقی نداشت و شاید بتوان گفت که تا به امروز بازگشت امیر قلعه نویی مهم‌ترین اتفاق برای آبی‌پوشان بوده است.

به‌نظر می‌رسد بحران مالی در باشگاه استقلال به اوج رسیده و شرایط به‌گونه‌ای است که این تیم به غیر از اینکه ستاره‌ای را به فهرست خود اضافه نکرده، حالا باید نگران جدایی بازیکنانش باشد. در این میان قلعه‌نویی هم از وضعیت استقلال در بازار نقل و انتقالات راضی نیست و مصاحبه‌های او در چند روز گذشته به خوبی نارضایتی او را نشان می‌دهد.

میثم بائو نخستین بازیکنی بود که با استقلال قرارداد بست و بعد از او هاشم بیک‌زاده، امین منوچهری، سیاوش اکبرپور، ایمان مبعلی و امیرحسین صادقی به استقلال پیوستند. این بازیکنان که هیچ کدام ستاره‌های پرسروصدایی نبودند بازیکنانی هستند که علاقه متقابلی بین آنها و قلعه‌نویی وجود دارد ولی برخی معتقدند که این بازیکنان، جدا از یکی دو نفر خریدهای خوبی محسوب نمی‌شوند. استقلال قاسم دهنوی را هم به خدمت گرفته بود که این بازیکن به‌دلیل بدقولی استقلالی‌ها در پرداخت بخشی از مبلغ قرارداد راهی تراکتورسازی شد.

تا به امروز 10بازیکن به‌صورت قطعی از استقلال جدا شده‌اند. هادی زرین ساعد، مهدی امیرآبادی، مهدی اسلامی، اسماعیل شریفات، حسین علوی، جواد شیرزاد، حمید عزیززاده، آندرانیک تیموریان، گوران یرکوویچ و جی‌لوید ساموئل بازیکنانی هستند که جمع آبی‌ها را ترک کرده‌اند. تیموریان مهم‌ترین بازیکن جدا شده از استقلال است که به تیم الخریطیات قطر رفته و این در حالی است که قلعه‌نویی‌ روی او خیلی حساب باز کرده بود.

هفته گذشته سایت رسمی باشگاه استقلال اعلام کرد که قرارداد تیموریان به‌زودی تمدید می‌شود، در این میان قلعه‌نویی هم به‌شدت پیگیر تمدید قرارداد آندو بود و مسئولان استقلال هم این امیدواری را به او دادند که آندرانیک حتماً قراردادش را تمدید می‌کند. جدایی تیموریان اما ضربه سختی به استقلال زد و قلعه‌نویی که معمولا خط هافبک تیمش را مهم‌تر از خطوط دیگر می‌داند بابت این اتفاق عصبانی است. او حتی به نزدیکانش گفته که یک درصد هم خیال نمی‌کرد تیموریان برود و مسئولان استقلال در مورد وضعیت تیموریان به او واقعیت را نگفته‌اند. در صورتی که جباری هم مثل آندو از استقلال جدا شود، قلعه‌نویی کار سختی برای پر کردن حفره خط میانی تیمش خواهد داشت.

ستاره‌های دیگر می‌مانند؟

استقلال تا به حال خسرو حیدری، آرش برهانی، میلاد میداوودی و حنیف عمران‌زاده را حفظ کرده و میثم حسینی و علی حمودی در این تیم خواهند ماند چرا که با استقلال قرارداد دارند. از بین بازیکنان فصل گذشته اما وضعیت مهدی رحمتی، مجتبی جباری، کیانوش رحمتی،‌ محسن یوسفی و پژمان منتظری قطعی نشده و مذاکرات استقلال با این نفرات همچنان ادامه دارد.

وضعیت همکاری جباری با استقلال هنوز مشخص نیست و او در جلسه‌ای که برای تمدید قرارداد داشت در نهایت با مدیرعامل به توافق نرسید. او علاقه‌مند به حضور در استقلال است اما از پیشنهاد مالی باشگاه راضی نیست و از طرفی مشکلات گذشته بین جباری و قلعه نویی همه‌‌چیز را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

منتظری هم دیگر بازیکن ملی‌پوش و کلیدی استقلال است که با پیشنهادی وسوسه‌انگیز از قطر روبه‌رو شده و استقلالی‌ها کار سختی برای حفظ این بازیکن دارند. سیدمهدی رحمتی هم دیگر مهره کلیدی استقلال است که هنوز قراردادش را با این تیم تمدید نکرده و می‌گویند پیشنهاد دومیلیاردی مس او را وسوسه کرده است.

با این حال فتح‌الله‌زاده از ماندن این دو بازیکن در استقلال خبر داده و می‌گوید: «ما بهترین دروازه‌بان ایران و آسیا را داریم و هیچ کس را جای او نمی‌آوریم. منتظری هم به خاطر استقلال یک پیشنهاد خوب را رد کرده و مطمئن باشید او و رحمتی فصل بعد با استقلال هستند. در ضمن به‌زودی با بازیکن پرتغالی‌ که در تست پزشکی استقلال شرکت کرده قرارداد امضا می‌کنیم.»

استقلالی‌ها امیدوارند با وجود مشکلات مالی در نهایت تیم پرقدرتی را برای فصل جدید آماده کنند. در این میان پرسپولیس بسیاری از ستاره‌های لیگ را در اختیار گرفته و شاید این زنگ خطری برای آبی پوشان باشد. البته در اختیار داشتن ستاره‌ها نمی‌تواند تضمینی برای موفقیت باشد ولی استقلال بعد از جدایی آندو حالا باید به شکل جدی برای حفظ بازیکنان تأثیرگذارش تلاش کند تا بیش از این دچار مشکل نشود.

کد خبر 174762
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز