هر چند استقلالی‌ها در روزهای اخیر مدعی شده‌اند که در فصل نقل و انتقالات به خواسته‌های خود رسیده‌اند ولی امیر قلعه‌نویی از جذب بازیکن به‌طور صددرصد راضی نیست و مهم‌ترین نگرانی‌اش تضعیف خط هافبک است.

استقلال چند روز پیش آندرانیک تیموریان را از دست داد و وضعیت مجتبی جباری هم برای تمدید قرارداد مبهم است، از طرفی قاسم دهنوی هم از آمدن به استقلال پشیمان شد و پیوستن هافبک پرتغالی به این تیم هم تقریبا منتفی شده است.

حالا استقلال در خط میانی با مشکلات زیادی مواجه است و از طرفی عقب‌ماندگی از پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات، مسئولان این باشگاه را تحت فشار گذاشته است. می‌گویند استقلالی‌ها به فکر دو خرید پر سر و صدا افتاده‌اند و جواد نکونام و محمدرضا خلعتبری دو بازیکنی هستند که باشگاه دنبال جذب آنهاست.

روز گذشته سایت‌های خبری هم از مذاکره استقلال با این دو بازیکن خبر دادند ولی علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل این باشگاه خبر مذاکره با جواد نکونام را تکذیب می‌کند.او می‌گوید: «ما برنامه‌ای برای جذب نکونام نداریم و این خبر فقط جوسازی بعضی از سایت‌های خبری است. نکونام قصد ترک فوتبال اروپا را ندارد در ضمن باشگاه استقلال بودجه لازم را برای خرید این بازیکن ندارد. تا به امروز هم کادر فنی در مورد جذب نکونام صحبتی با من نداشته ولی اگر قلعه‌نویی او را بخواهد آن وقت شرایط عوض می‌شود. »

فتح‌الله‌زاده اما حضور خلعتبری در فهرست مورد نظر قلعه‌نویی را تأیید می‌کند: «باید شرایط خلعتبری را بررسی کنیم. پیش از این شنیده بودیم او با پرسپولیس تمام کرده به همین دلیل باب مذاکره را باز نکردیم اما خلعتبری بازیکن بزرگی است. اگر بتوانیم او را جذب کنیم حتما مقدمات کار را فراهم می‌کنیم ولی نمی‌خواهم به هواداران قول بی‌جهت بدهم. تاکنون با پنج شش بازیکن بزرگ حرف زده‌ام که هنوز اسمی از آنها نیاورده‌ام.»

انتقاد از جباری

استقلالی‌ها نگران جدایی جباری و منتظری هم هستند. جباری از لحاظ مالی با باشگاه اختلاف دارد و منتظری هم با پیشنهاد دومیلیاردی باشگاه السیلیه قطر وسوسه شده است. البته فتح‌الله‌زاده چند روز پیش با قاطعیت تأکید کرد که منتظری و مهدی رحمتی حتما قراردادشان را تمدید خواهند کرد ولی او در مورد وضعیت جباری با کنایه حرف می‌زند. فتح‌الله‌زاده می‌گوید: «بهتر است جباری فعلا گشت‌و‌گذار خود را در سپاهان و تراکتورسازی انجام دهد. به هر حال این حق اوست به تیمی برود که پیشنهاد بهتری می‌دهد.» مدیرعامل استقلال در مورد اینکه می‌گویند جباری با قلعه‌نویی به توافق رسیده تأکید می‌کند: «اگر او به سرمربی قولی داده باشد من خبر ندارم اما به جباری پیشنهادی دادیم که اگر بپذیرد قرارداد را امضا می‌کنیم.»

جذب اسپانسر

شرایط مالی باشگاه استقلال به هیچ عنوان مناسب نیست و حالا مسئولان این باشگاه به‌دنبال جذب اسپانسر هستند. فتح‌الله‌زاده در این خصوص می‌گوید: «جذب اسپانسر را آغاز کرده‌ام و تا دو سه روز دیگر اسپانسر می‌گیرم، در ضمن از چک‌های شخصی‌ام هم استفاده می‌کنم. زمستان تمام می‌شود و روسیاهی به زغال می‌ماند و هواداران بدانند هنوز فتح‌الله‌زاده نمرده است!»

می‌گویند چون باشگاه استقلال پول ندارد بازیکنان برای ثبت قرارداد به هیأت فوتبال نمی‌روند ولی فتح‌الله‌زاده که فعلا چاره‌ای جز تکذیب چنین خبرهایی ندارد می‌گوید: «ثبت نکردن قرارداد بازیکنان ربطی به پول ندارد. ما اسیر این جو‌سازی‌‌ها نمی‌شویم و هواداران استقلال مدیرعامل خود را می‌شناسند و می‌دانند من کم بیار نیستم. متأسفانه عده‌ای فکر می‌کنند چون راند اول تمام شده، برنده و در حال تضعیف استقلال هستند اما کجای دنیا سراغ دارید کسی پس از نیمه اول خود را برنده بداند؟ بهتر است نیمه دوم هم تمام شود و بعد اظهارنظر کنند.»

او در مورد شرایط باشگاه در مورد جذب بازیکنان خارجی هم حرف می‌زند و در اظهاراتی تعجب آور می‌گوید: «از قلعه‌نویی اجازه خواستم از چهار بازیکن خارجی که می‌توانیم جذب کنیم یک بازیکن را با مسئولیت خودم انتخاب کنم. چون تیموریان را من از دست داده‌ام و با وجود فشاری که به خاطر از دست دادن آندو وارد می‌شود، باز از او تشکر می‌کنم. رقم سه میلیارد تومانی باشگاه قطری پیشنهاد بالایی است که کمتر بازیکنی چنین پیشنهادی را رد می‌کند.» فتح‌الله‌زاده با امیدواری در مورد آینده استقلال حرف می‌زند ولی فعلا باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

کد خبر 175057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز