مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران با اشاره به افتتاح پل کابلی در حاشیه برج میلاد گفت: با این پل دسترسی غربی به برج میلاد و بوستان منحصر به فردی که درآینده نزدیک، در کنار آن افتتاح می شود امکان پذیر شد.

 به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح پل کابلی دسترسی غربی برج میلاد که صبح روز دوشنبه برگزار شد با بیان این مطلب افزود: امروز یکی از پل‌های خوب و زیبا شهر و کشورمان را افتتاح می‌کنیم. این پل از جهت سازه در سال 90 به عنوان سازه فولادی برتر در کشور انتخاب شده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ساخت و ساز در شهر مساله مهمی است و در کنار مسائل فنی، اقتصادی و زمان به مساله طراحی و زیبایی سازه‌ها نیز باید توجه شود افزود: مردم از نقاط مختلف شهر عبور می‌کنند و باید سازه‌های زیبا با معماری شاخص را نظاره کنند. دیدن یک پل بی روح بتنی اصلا چیز خوبی نیست و به همین دلیل در ساخت و طراحی سازه‌های شهری به موضوع زیبایی و معماری آن نیز باید توجه شود که در احداث این پل نیز این مساله به خوبی لحاظ شده که جا دارد از مهندسان، طراح سازه و مسئولان حوزه معاونت فنی و عمرانی تشکر و قدردانی کنم.

وی با اظهار امیدواری از اینکه این پل سالیان سال پایدار بوده و مورد استفاده شهروندان قرار گیرد گفت: انشالله وقتی شهروندان از روی این پل عبور می‌کنند بتوانند به راحتی به زیباترین پارک کشور که در حاشیه برج میلاد شکل خواهد گرفت دسترسی پیدا کنند. یکی از اهداف احداث این پل به غیر از دسترسی راحت به مجموعه برج میلاد دسترسی به این بوستان است.

قالیباف اظهار کرد: امیدوارم مهندس مختاری مدیرعامل سازمان پارک و فضای سبز شهر تهران هرچه زودتر اینجا را آماده کند و مردم هم اوقات فراغت خود را در این بوستان زیبا که با گل‌های فصلی مزین خواهد شد بگذرانند.

شهردار تهران گفت: پیش از این دسترسی شرقی برج میلاد با ایجاد دو حلقه تونل میسر شده بود که اکنون با احداث این پل دسترسی غربی به مجموعه پل فراهم شده که به راحتی از بزرگراه همت شرق، همت غرب و شیخ فضل الله شمال و شیخ فضل الله جنوب مسیر ورود و خروج به محوطه برج میلاد فراهم شده است و احداث این پل یک ضرورت اجتناب ناپذیر بود.

کد خبر 175139
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز