شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

گروه سیاسی: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت و گویی با همشهری گفت: باید توجه داشت که امروز سرنوشت امت ما در دست جوانان است و این مسئولیت بسیار حساسی برای جوانان ایجاد می‌کند.

من به جوانی که از عاطفه و احساس متاثر می‌شود، می‌گویم حساسیت این دوره اقتضا می‌کند که عقلت را به کار گیری و سپس با استفاده از حماسه و شور پیش بروی.

وی با اشاره به خطر صهیونیسم، به تلاش کاخ سفید و صهیونیست‌ها برای از هم پاشاندن اتحاد مردم عرب و مسلمان اشاره کرد و گفت: آمریکا و اسرائیل سعی می‌کنند در مسائل  دینی حتی میان مسلمانان و مسیحیان و در مبانی مذهبی بین اهل سنت و شیعیان و سایر فرقه‌های اسلامی و حتی براساس مسائل قومی، جدایی بیافکنند، ما باید بتوانیم این سلاح را نابود کنیم و یا آن را از چنگ دشمن به در آوریم.

او در پاسخ به این سئوال که بعضی جوانان ایرانی وقتی نوع رفتار شما یا شیوه‌های حزب‌الله را می‌بینند، می‌پرسند چطور این اتفاقات در لبنان می‌افتد ولی در ایران نه، گفت: گاهی ویژگی‌هایی در یک کشور هست که در کشور دیگر وجود ندارد اما امتیاز حزب‌الله این بود که فکر و سخن و گفتار امام(ره) را به دقت مطالعه کرد و به تناسب شرایط لبنان عمل کرد.

معتقدم در هر کشوری چه ایران و چه غیرایران می‌شود این گفتار و اندیشه را خواند و به تناسب موقعیت آن کشور ترجمه واقعی کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه این گفت و گو به پرسش‌هایی درباره وضعیت لبنان امروز و جنگ با رژیم صهیونیستی نیز پاسخ داده است.

مشروح مصاحبه با دبیرکل حزب‌الله  را روز چهارشنبه 23 اسفند در ویژه‌نامه نوروزی همشهری بخوانید.

کد خبر 17484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز