جمعه ۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

دندان درد یکی از بدترین مواجهه‌های دردناکی است که بسیاری حداقل یک‌بار در زندگی آن را تجربه کرده‌اند؛ دردی که وقتی به عصب و ریشه دندان‌ها می‌رسد تنها باید آن را کشت.

دندان‌ها که برای برخی از انسان‌ها نخستین عضو‌هایی هستند که از دست می‌روند و سریع جای خودشان را به جانشین‌های مصنوعی‌شان می‌دهند،وقتی با بهداشت مناسبی حفاظت نشوند، خیلی زود صاحب خود را به مصیبت‌های دردناک زیادی مبتلا می‌کنند. این مسئله به اضافه یک ترس ریشه دار قدیمی از مطب دندانپزشکی برای غالب افراد و همینطور هراس از تعرفه‌های درمانی‌ای که گاهی از دندان درد نیز دردشان بیشتر است باعث می‌شود تا افراد به پیشنهاد‌های طبیعت درمانگران حداقل برای تسکین مقطعی درد دندانشان فکر کنند. طب سنتی اما برای دندان درد نخستین پیشنهادش مراجعه به دندانپزشکان متخصص است و در وهله دوم برای تسکین مقطعی درد پیشنهادهایی ارائه می‌دهد.

روغن‌های برخی گیاهان از دیر باز در تسکین دندان درد مؤثر بوده است و حتی در عمده‌ترین مواد مؤثر در فراورده‌های مسکن دندان درد نیز کاربرد دارند.در میان این دسته از گیاهان، روغن اسانس میخک به خاطر داشتن مقدار زیادی ماده بی‌حس‌کننده و ماده گند زدای اوژنول برای استفاده موقتی در تسکین دندان درد توصیه می‌شود. روغن اسانس میخک به شرطی که خورده نشود راهی برای کاهش دندان درد است. کمپرس زنجبیل و فلفل قرمز نیز از دیگر پیشنهادهای طبیعت درمانگران است؛ به این صورت که با خمیر درست کردن از این دو ادویه و ترکیب کردنشان با آب و آغشته کردن پنبه‌ای با این ضماد و گذاشتن روی محل درد می‌توان دندان درد را تسکین داد. پوست بید به خاطر داشتن سالیسین و ریشه ریواس و جوشانده کنجد نیز از جمله پیشنهادهای طب سنتی برای تسکین موقتی دندان درد است.

کد خبر 174759
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز