مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

دادستان کل کشور در بازدید از پروژه عظیم پل صدر و تونل نیایش خطاب به مهندسان وکارگران در این پروژه گفت: فعالیت شما در این پروژه مجاهدتی خاموش است که می‌تواند چشم‌انداز روشنی برای نظام باشد.

به گزارش خبرنگار تهران سما ، محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه کاش مردم می‌توانستند بیایند و فعالیت انجام شده این پروژه را در مراحل مختلف ببینند گفت: وقتی چنین امکانی برای مردم نیست باید رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند تا مردم و دانشجویان و جوانان بدانند و با این مجاهدت آشنا شوند. وی خطاب به رسانه‌ها گفت:

باید بیایید و ببینید که چه کار بزرگی به مرحله اجرایی رسیده است و این فعالیت یکی از مصادیق بارز اقتدار و امنیت نظام به‌حساب می‌آید که مجموعه شهرداری با دقت و دلسوزی در حال انجام آن است. وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون بخش عظیمی از سختی‌های کار به پایان رسیده است گفت: بازدید ما نشان داد که این پروژه با وجود محدودیت‌های زیاد در حال پیشروی است چرا که حین ساخت پل صدر خودروها در اتوبان در حال رفت‌وآمد هستند.

اژه‌ای با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مردم و گله‌مندی‌های آنها در هنگام ساخت پروژه‌های عمرانی این است که به موقع به پایان نمی‌رسند، اظهار کرد: برای نمونه اعلام می‌شود پروژه‌ای دوسال بعد به نتیجه می‌رسد اما این پروژه 20 سال به طول می‌انجامد. اما این اتفاق در مجموعه شهرداری جور دیگری است و همگی شاهدیم که در پروژه عظیم نیایش خط بطلانی بر این مسئله کشیده شده و طبق اظهارات مهندسان پروژه در زمانبندی مشخصی به پیش می‌رود. وی افزود: پیشرفت تونل نیایش از زمان مشخص شده هم جلوتر است و پل صدر نیز در حال پیشروی است که ان‌شاءالله این پروژه در زمان تعیین شده یعنی 22بهمن به سرانجام می‌رسد.

تأخیر در اجرا، هزینه به نظام وارد می‌کند

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری پروژه‌ها در زمان تعیین شده می‌تواند باعث صرفه جویی در بیت‌المال شود اظهارداشت: بعضی پروژه‌ها زمانی شش ماهه دارند ولی در طول شش سال به بهره داری می‌رسند که همین طولانی شدن زمان بهره‌برداری می‌تواند هزینه 10 میلیاردی را به30 میلیارد تبدیل و به نظام تحمیل کند. وی با اشاره به نوع ساخت و زیبایی پروژه و رعایت اصول استحکام و ایمنی سازه‌ها گفت: وجود پیوست‌های فرهنگی نشان می‌دهد که این پروژه از همه ابعاد مورد تأیید است و من تا به زیر زمین نرفتم و با چشم خودم عظمت کار را ندیدم نمی‌توانستم در مورد این پروژه اظهارنظر کنم.

پیشرفت72.5درصدی پروژه

محمدباقر قالیباف در حاشیه بازدید دادستان کل کشور از پروژه نیایش - صدر گفت: روند کاری پروژه بسیار خوب است و در زمان مقرر به شهروندان تحویل داده می‌شود. شهردار تهران با اشاره به اینکه ساخت تونل نیایش از زمان تعیین شده جلوتر است گفت: هم‌اکنون این پروژه 72.5درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: سرعت پروژه پل صدر به دلیل اینکه نیازمند تجهیزات خارجی است از تونل نیایش کمتر بوده اما هم‌اکنون به خوبی در حال پیشروی است چراکه مسیر خریداری ال‌سی و انتقال تجهیزات شرایط پیچیده‌ای دارد اما بی‌شک در زمان تعیین شده و در تاریخ 22 بهمن به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 174679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز