سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

گروه حوادث: قرار دو دوست برای پایان دادن به اختلاف مالیشان رنگ خون گرفت.

جوان بدهکار پس از آنکه دوستش را با ماشین زیر گرفت، پا به فرار گذاشت اما وقتی از مرگ او با خبر شد، خود را تسلیم پلیس کرد.شامگاه 21 خردادماه امسال مأموران پلیس تهران در جریان مرگ جوانی در بلوار فرحزادی قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که قربانی جوان 26 ساله‌ای است که بعد از تصادف با یک خودروی ریو، روی زمین افتاده و همزمان توسط یک خودروی پرشیا زیر گرفته شده و جانش را از دست داده است.

مأموران متوجه شدند که خودروی پرشیا بعد از زیر گرفتن مقتول از مسیر منحرف شده و با کناره بلوار برخورد کرده و بر اثر این برخورد، راننده آن مجروح شده است.با توجه به مرموز بودن ماجرا، مأموران به سراغ راننده پرشیا رفتند و به تحقیق از او پرداختند. پسر جوان مدعی شد: ساعتی قبل یکی از دوستانم به نام کسری با من تماس گرفت و خواست هر چه زودتر نزد او بروم.

محل قرارمان در بلوار فرحزادی بود و من سوار بر خودروی پرشیا راهی آنجا شدم. وقتی به محل قرار رفتم، کسری را دیدم که داخل خودروی ریو نشسته و منتظرم بود. هنوز از ماشین پیاده نشده بودم که متوجه شدم دو خودروی دیگر چند متر آن‌طرف‌تر توقف کردند و چند جوان از آن خودروها پیاده شدند. مردان جوان به طرف ماشین من و کسری حمله ور شدند و در آن لحظه کسری را دیدم که پایش را روی گاز گذاشت و فرار کرد.

او هنگام فرار با یکی از مردان جوان تصادف کرد و من هم با دیدن این صحنه خواستم فرار کنم که یکی از مهاجمان به ماشین نزدیک و با من درگیر شد. من هم پایم را روی گاز گذاشتم تا از محل دور شوم اما او فرمان را گرفته بود و همین مسئله باعث شد که کنترل ماشین را از دست بدهم و بعد از زیر گرفتن جوانی که به خاطر تصادف با ماشین کسری روی زمین افتاده بود، با کنار بلوار برخورد کرده و مجروح شوم. با اظهارات پسر جوان، تحقیقات برای دستگیری کسری، عامل تصادف مرگبار ادامه یافت.

مأموران با در اختیار داشتن مشخصات خودروی ریو، صاحب آن را شناسایی کردند و متوجه شدند که خودرو متعلق به پدر کسری است. تحقیق از خانواده کسری نشان می‌داد که او بعد از حادثه خانه‌شان را ترک کرده و به محل نامعلومی گریخته است. بنابراین تحقیقات برای دستگیری او ادامه یافت تا اینکه 25‌خردادماه وی به اداره آگاهی رفت و خودش را تسلیم کرد.

جوان متهم در جریان تحقیقات اولیه سعی کرد وانمود کند که بی‌گناه است و نقشی در تصادف مرگبار نداشته است اما در ادامه تحقیقات لب به اعتراف گشود و گفت: از حدود یک سال پیش با مقتول دوست بودم و همدیگر را می‌شناختیم. 2‌ماه پیش در حدود 200‌هزار تومان به وی بدهکار شدم و در این مدت نتوانستم بدهی‌ام را پرداخت کنم. همین مسئله باعث شده بود که مقتول مدام با من تماس بگیرد و من هم هر بار زمان پرداخت بدهی‌ام را به‌تعویق می‌انداختم تا اینکه شب حادثه او با من تماس گرفت و خواست نزد وی بروم.

متهم ادامه داد: آن شب وقتی راهی محل قرار شدم به یکی از دوستانم زنگ زدم و از وی خواستم که او هم با من به محل قرار بیاید، چون احتمال می‌دادم که مقتول قصد درگیری داشته باشد و نمی‌خواستم تنها باشم. وقتی به محل قرار رسیدم، دوستم با یک خودروی پرشیا به آنجا آمد.

همان لحظه مقتول را دیدم که همراه دوستانش از دو خودروی سواری پیاده شدند و به طرف ما حمله کردند. من ترسیده بودم و تصمیم گرفتم از محل فرار کنم. همان لحظه مقتول به سمت ماشینم آمد تا سد راهم شود. من هم بدون توجه به او، پایم را روی گاز گذاشتم و بعد از تصادف با وی از محل دور شدم. در آن زمان فقط متوجه شدم که مقتول روی زمین افتاد و دوستم هم کنترل ماشینش را از دست داد و از روی او رد شد اما خبر نداشتم که این حادثه به جنایت منجر شده است.

سرهنگ حاجی زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده و اعتراف صریح متهمان، برای هر دوی آنها قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 174527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز