گروه حوادث: 3 دزد قوی هیکل بعد از ربودن مرد جوان، خودروی سوناتای او را دزدیدند تا با استفاده از آن دست به زورگیری‌های خشن از مغازه‌داران بزنند.

صبح دومین روز دی ماه سال گذشته صاحب یک مغازه موبایل‌فروشی در منطقه مشیریه تهران پس از بالا کشیدن کرکره مغازه‌اش وارد آنجا شد تا کار روزانه‌اش را شروع کند. او در حال مرتب کردن و چیدن گوشی‌های تلفن همراه در داخل ویترین بود که ناگهان 3 جوان قوی هیکل وارد مغازه‌اش شدند. یکی از جوان‌ها کرکره مغازه را پایین کشید و دیگری که قمه بلندی در دست داشت به سراغ صاحب مغازه رفت. او با لبه قمه ضربه‌ای به صورت صاحب مغازه زد و تهدیدش کرد که اگر سر و صدا کند، او را خواهد کشت. دزدان خشن بعد از جمع کردن تمامی گوشی‌های داخل مغازه به سرعت از آنجا خارج شدند و سوار بر یک سوناتای سفید رنگ پا به فرار گذاشتند.

مغازه‌دار زیرک

دزدان هنگام فرار آنقدر دستپاچه بودند که تعدادی از گوشی‌های مسروقه از دستشان روی زمین افتاد و آنها بی‌اعتنا به گوشی‌ها سوار ماشین شدند. همین مسئله ظن یکی از مغازه‌داران محل را برانگیخت و او شماره پلاک خودروی سوناتا را یادداشت کرد. همزمان با فرار سارقان، صاحب مغازه موبایل‌فروشی در حالی‌که فریاد می‌زد «آی دزد،آی دزد» به خیابان دوید اما سارقان ناپدید شده بودند و او به ناچار ماجرا را به پلیس اطلاع داد. دقایقی بعد مأموران با حضور در محل به تحقیقات مقدماتی دست زدند و شماره پلاک خودروی سوناتا ضمیمه پرونده شد. با دستور قضایی، پرونده در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.

تصادف ساختگی

ماموران با استعلام شماره پلاک خودروی سوناتا متوجه شدند که این خودرو 24 ساعت قبل از سرقت از موبایل‌فروشی در یک تصادف ساختگی به سرقت رفته بود. صاحب خودرو به مأموران گفت: نیمه شب یکم دی‌ماه، در حال عبور از حوالی پارک تسلیحات بودم که یک پرشیای سفید رنگ از سمت راست با ماشینم برخورد کرد. پیاده شدم تا ببینم چه اتفاقی افتاده و در همان لحظه چشم‌ام به 3 جوان قوی هیکل افتاد که سوار پرشیا بودند. یکی از آنها وقتی به من نزدیک شد از پشت‌سر، گردنم را گرفت و مرا به زور سوار پرشیا کرد. همدستش هم به سرعت پشت فرمان ماشین من نشست و هر دو خودرو شروع به حرکت کردند. آنها با تهدید مرا ربودند و یک ساعت و نیم بعد در حوالی شهرری مرا از ماشین به بیرون پرت کردند و به سرعت متواری شدند. من هم با عجله خودم را به کلانتری آنجا رساندم و ماجرا را به پلیس اطلاع دادم.

زورگیری‌های سریالی

درحالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت، مأموران متوجه شدند دزدان خشن از چندین مغازه دیگر هم در شرق و جنوب شرق تهران سرقت کرده‌اند. روش تمامی سرقت‌ها یکی بود و آنها با تهدید و ضرب و شتم مغازه‌داران، اموال داخل مغازه را دزدیده بودند.

یکی از این مغازه‌ها، سوپر مارکتی در منطقه نارمک بود. دزدان هنگام سرقت از این مغازه از خودروی پژو پرشیای سفید رنگ استفاده کرده بودند اما خبر نداشتند که آنجا مجهز به دوربین مداربسته است. مأموران با بررسی فیلم‌های ضبط شده از صحنه سرقت موفق شدند تصویری از یکی از سارقان به دست بیاورند.

آنها در ادامه شماره پلاک خودروی پرشیایی را که در این سرقت از آن استفاده شده بود نیز در اختیار گرفتند و با استعلام شماره پلاک، صاحب خودرو را شناسایی کردند. این مرد به اداره آگاهی منتقل شد و ادعا کرد زمانی که دزدان به سوپرمارکت دستبرد زده بودند، خودروی او در اختیار برادرزاده‌اش به اسم حسام بوده است.

مأموران که خود را در آستانه دستگیری باند زورگیران می‌دیدند، حسام را دستگیر کردند و متوجه شدند که او همان کسی است که تصویرش توسط دوربین مداربسته سوپرمارکت، ضبط شده بود. مرد جوان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به شرکت در زورگیری‌های سریالی از مغازه‌داران اعتراف کرد و مدعی شد که سرقت‌ها را با همدستی دو نفر دیگر به نام علی و میلاد انجام می‌داد.

با اعترافات حسام، دو همدست دیگر او هم شناسایی و یکی بعد از دیگری دستگیر شدند. سرهنگ اشراقی رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: سردسته این باند جوانی به اسم علی است که یکی از مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار به‌شمار می‌رود و علاوه بر اعتیاد به مصرف موادمخدر، دارای 9 سابقه دستگیری به اتهام جرائم مختلف زورگیری، سرقت به عنف اتومبیل، کیف‌قاپی، سرقت منزل، سرقت لوازم داخل خودرو و سرقت موتورسیکلت است. او طراح اصلی نقشه سرقت‌ها و کسی بود که مغازه‌های مورد نظر را شناسایی می‌کرد.

وی افزود: تا‌کنون مالباختگان زیادی با حضور در اداره آگاهی متهمان را شناسایی و از آنها شکایت کرده‌اند و دیگر مالباختگان نیز می‌توانند برای شناسایی متهمان و شکایت از آنها به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 173746
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز