همشهری آنلاین: کاخ سفید برای اولین بار وجود کمپینی از هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای فعالیت علیه القاعده در یمن و سومالی تایید کرد.

وجود کمپین هواپیماهای بدون سرنشین دولت باراک اوباما علیه القاعده در یمن و سومالی برای اولین بار به تایید کاخ سفید رسید.

مقامات کاخ سفید تایید کردند در گزارشی نیم‌سالانه برای کنگره آمریکا به زوایای مختلف عملیات مستقیم هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی علیه تروریست‌ها در این دو کشور پرداخته شده است.

این گزارش که القاعده یمن را فعال‌ترین و خطرناکترین شاخه القاعده امروز می‌داند در زمانی منتشر شده است که جمهوری‌ خواهان از نشت اطلاعات امنیت ملی به واسطه کاخ سفید به رسانه‌ها بسیار خشمناکند.

دادستان کل "اریک هولدر" از وکلای فدرال درخواست کرده تا دریابند که این اطلاعات طبقه‌بندی‌شده هوشیارانه و به منظور افزایش اعتبار سیاست‌های خارجی باراک اوباما به رسانه‌ها نشت پیدا کرده است؟

روزنامه نیویورک تایمز ماه گذشته از وجود "لیست کشتن" مظنونین به ترور خبر داد که تصمیم نهایی درباره اعضای این لیست به عهده اوباما است. با این‌همه اوباما اتهام نشت آگاهانه جزئیاتی درباره این لیست را رد کرد و این اتهام را توهین‌آمیز خواند.

این گزارش جدید همچنین یک هفته پس از این منتشر شده است که "جان برنان" رئیس سازمان مبارزه با تروریسم در دولت اوباما برای اولین بار استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه مظنونین به ترور در کشورهای دیگر را به تایید رسمی رساند.

هدف هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در سومالی گروه الشباب است،‌ یکی از خشن‌ترین و بزرگترین وابسته‌های گروه تروریستی القاعده.

این گزارش تنها فعالیت‌های ارتش آمریکا را پوشش داده و اشاره‌ای به فعالیت‌های سازمان جاسوسی آمریکا نداشته است.

کد خبر 174210
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز