همشهری‌آنلاین: سید عبدالحسین مختاباد که زمستان گذشته با ارکستر ملی ایران به صحنه رفت،در هفته فرهنگی خیام با ارکستر سمفونیک قزاقستان خواهد خواند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی مؤسسه فرهنگی اکو، برنامه فرهنگی «هفته‌ای با خیام» از 25 خرداد 1391 در کاخ استقلال شهر آستانه برگزار می‌شود و در آن سید عبدالحسین مختاباد،آهنگساز وخواننده نام‌آشنا با ارکستر سمفونیک مشترک ایران و قزاقستان به رهبری آرش امینی آثاری را با بهره‌گیری از اشعار حکیم عمر خیام نیشابوری خواهد خواند.

معرفی مشاهیر منطقه اکو، یکی از اهداف مهم مؤسسه فرهنگی اکو است. سلسله برنامه‌های معرفی مشاهیر اکو با معرفی حکیم عمر خیام آغاز شده است و برنامه «هفته‌ای با خیام» که به همت مؤسسه فرهنگی اکو و همکاری رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان و مؤسسه فرهنگی کاخ استقلال آستانه، برگزار می‌شود، آغازگر این راه است.

در این برنامه که با حضور دکتر حجت‌اله ایوبی، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو و جمعی از فرهیختگان برجسته کشورهای ایران و قزاقستان برپا می‌شود، آثار خط، خط‌نقاشی و مینیاتور هنرمندان به نام ایران به نمایش درمی‌آید. آثاری که به سفارش مؤسسه فرهنگی اکو و در راستای معرفی شخصیت و آثار حکیم عمر خیام نیشابوری توسط استادانی چون غلامحسین امیرخانی، یداله کابلی، نصراله افجه‌ای، رضا بدرالسماء و محمد حیدری خلق شده‌اند.

برنامه فرهنگی «هفته‌ای با خیام»، پس از برپایی نمایشگاه آثار جشنواره تجسمی اکو، دومین برنامه‌ای است که در راستای اجرای امور مشترک مؤسسه فرهنگی اکو و قزاقستان در شهر آستانه برگزار می‌شود.

کد خبر 173905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز