سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: هم زمان شدن وخامت حال پادشاه، ولیعهد و وزیر خارجه عربستان سبب نگرانی مسئولان آمریکایی شده است و آنها مجبور شده اند برای بررسی شرایط، برخی از نمایندگانشان را به صورت پنهانی به ریاض اعزام کنند.

نگرانی آمریکا از وخامت حال امرای سعودی

به گزارش واحد مرکزی خبر، یکی از مهم ترین نگرانی های آمریکا این است که وخامت حال چهره های اصلی سیاستگذاران داخلی و خارجی عربستان سبب شود اختلافات در خاندان آل سعود بیش از پیش آشکار شود و این امر شرایط این کشور را که تامین کننده اصلی نفت مورد نیاز آمریکاست دشوار کند.

به گزارش خبرگزاری نهرین، عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، به نوعی دچار اختلال حواس شده و از آنچه در اطرافش می گذرد بی خبر است، شاهزاده نایف بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان، که درحال حاضر در خارج از کشور به سر می برد شرایط دشواری دارد و قادر به سخن گفتن نیست و سعود الفیصل وزیر امور خارجه نیز بیماریش عود کرده و امکان فلج شدنش جدی است.

شرایط دشوار شاهزاده نایف سبب شده است تا پسرانش در پی تحکیم مواضع خود در خاندان حاکم بر کشور باشند ضمن اینکه آن دسته از اعضای آل سعود که به نوعی به حاشیه رانده شده بودند خود را برای تصاحب مناصب آماده می کنند.

وخامت حال چهره های اصلی حاکمیت در عربستان نه تنها می تواند سبب افزایش اختلاف میان آل سعود شود بلکه ممکن است سبب تقویت مواضع مخالفان نظام سیاسی این کشور و افزایش دامنه اعتراضات در عربستان شود.

کد خبر 173890
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز