همشهری آنلاین: ده‌ها هزار تن از مردم روسیه روز سه‌شنبه به خیابان‌های مسکو آمدند تا در اولین تظاهرات علیه ولادیمیر پوتین پس از به قدرت رسیدن مجدد وی شرکت کنند.

دهها هزار مخالف پوتین به خیابان‌های مسکو آمدند

 این در حالی است که بازجویان روسی چندین چهره مهم اپوزیسیون را احضار کرده بودند تا به نوعی مانع گسترش تظاهرات شوند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بازجویان روسیه چند چهره مهم اپوزیسیون را تنها چند ساعت پیش از برگزاری تظاهرات احضار کردند تا مانع حضور آن‌ها در تظاهرات شوند.

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که منازل مسکونی این افراد مورد بازرسی قرار گرفته است.

با این حال سرگئی اودالتسوف، یکی از رهبران چپ‌گرا با وجود اینکه احضار شده بود در تظاهرات شرکت کرد و در صفحه توییتر خود نوشت: وظیفه من به عنوان یک سازمان‌دهنده، رهبری اعتراضات است. این احتمال وجود دارد که هم‌اکنون اودالتسوف بازداشت شده باشد.

برخی دیگر از چهره‌های شاخص مانند آلکسی ناوالی، وبلاگ‌نویس ضد فساد مالی، ایلیا یاشین، فعال سیاسی لیبرال و کسنیا سوبچاک، فعال سیاسی دیگر احضار شده بودند.

اودالتسوف گفت: نزدیک به 50 هزار تن در تظاهرات امروز شرکت کرده‌اند و این در حالی است که پلیس تخمین می‌زد 10 هزار معترض به خیابان‌ها آمده‌اند.

یک معترض 25 ساله گفت: افرادی که قدرت را در دست دارند باید این فشار را احساس کنند ما با هر وسیله‌ای اعتراض می‌کنیم چه صلح‌آمیز و چه غیرصلح‌آمیز.

یک معترض 20 ساله دیگر نیز اظهار داشت: تلاش مقامات روسیه برای بر هم زدن تظاهرات تنها به شعله‌ورتر شدن آتش اعتراضات کمک می‌کند.

تظاهرات پیشین در روسیه قبل از مراسم تحلیف ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین در ماه مه برگزار شد که در آن معترضان و نیروهای پلیس با یکدیگر درگیر شدند.

کد خبر 173882
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز