پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آیا جام ملت‌های اروپا از سینماها پخش می‌شود؟ پاسخ یافتن برای این پرسش محور یک گزارش از سوی ایسنا بوده است. گزارش چنین اغاز می‌شود:

euro 2012

"پخش فوتبال جام ملت‌های اروپا در سینماها، منوط به مجوز اداره‌ی اماکن است."

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در آستانه‌ آغاز فوتبال جام ملت‌های اروپا خبرهایی مبنی بر پخش فوتبال از سینماها منتشر شده است، درباره‌ی جزییات بیشتر نمایش فوتبال در سینماها، غلامرضا فرجی ـ نائب رییس انجمن سینماداران ـ به ایسنا گفت: در پی درخواست انجمن سینماداران از اداره‌ی نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، مبنی بر پخش بازی‌های جام ملت‌های اروپا در سینماها، این اداره پاسخ مثبت داد.

وی در عین حال گفت: اداره‌ی نظارت و ارزشیابی پخش فوتبال در سینماها را منوط به اخذ مجوز از اداره اماکن کرده و در ضمن سینماها باید خارج از سانس موظف فوتبال پخش کنند.

نائب رییس انجمن سینماداران درباره‌ی اینکه آیا فردا ـ جمعه 19 خرداد ماه ـ با آغاز بازی‌های جام ملت‌های اروپا، سینماها میزبان فوتبال می‌شوند؟ به ایسنا گفت: با توجه به اینکه اسامی یکسری از سینماهای متقاضی را می‌دانیم تاکنون هیچ سینمایی درخواست مجوز از اداره اماکن را نداشته است و در ضمن سینماداران علاقه‌مند هستند،شنبه با اداره کل نظارت و ارزشیابی رایزنی کنند تا خود اداره کل از اماکن مجوز بگیرد.

وی تصریح کرد: طبق این روال و تا آنجاییکه من اطلاع دارم،سینمایی برای فردا از اداره امکان درخواست مجوز نکرده است،بنابراین پخش فوتبال برای فردا امکان‌پذیر نیست.

فرجی در پاسخ به اینکه آیا خانم‌‌ها می‌توانند برای پخش فوتبال وارد سینماها شوند؟گفت: هیچ تبصره‌ای در این زمینه اداره‌ی نظارت و ارزشیابی اعلام نکرده است.

به گفته‌ی نائب رییس انجمن سینماداران،پردیس‌های زندگی،آزادی،ملت،شکوفه،جوان، ارکیه ایرانیان از جمله متقاضی اجرای این طرح هستند.

فرجی به ایسنا گفت: سینماها خارج از سانس موظف می‌توانند فوتبال پخش کنند و بلیت فروشی با قیمت 8 تا 10 هزار تومان انجام خواهد شد.

نائب رییس انجمن سینماداران در پایان در پاسخ به اینکه آیا اجرای طرح پخش فوتبال در سینماها، در پی کم رونق بودن گیشه‌ی سینماهاست،گفت: نه اینگونه نیست ولی پخش فوتبال برای حضور مخاطبان در سینماها بسترسازی می‌‌کند.

به گزارش ایسنا، در حالی پخش فوتبال در سینماها دوباره در رسانه‌ها مطرح می‌شود که سال 89 پس از پخش چند روزه‌ی فوتبال جام ملت‌های آسیا از سینماها، پخش آن متوقف شد و علیرضا سجادپور ـ مدیر اداره‌ی نظارت و ارزشیابی ـ در گفت‌‌وگویی مطرح کرد: «نمایش فوتبال در سینماها از نظر ما منعی ندارد و باید مساله سینماداران با فدراسیون فوتبال حل شود.»

وی در همان مقطع گفته بود که با معاون اداره‌ی اماکن جلسه‌ای داشته‌اند و مشکلی در این زمینه، حتی درباره‌ی ورود خانم‌ها به سینماهای نمایش‌دهنده‌ی فوتبال نیست.

اما در همان مقطع «احمدی مقدم» ـ فرمانده نیروی انتظامی- در پی توقف پخش فوتبال در سینماها گفت: «مشکلاتی که در دفعات گذشته در پخش فوتبال در سینماها رخ داد اصلاً‌ خوشایند نبود، بر همین اساس برای پیشگیری از عوارض اخلاقی پخش فوتبال از سینماها ممنوع شد.»

euro 2012

وی همچنین مطرح کرد:« سینماداران باید خود تمهیداتی را برای پخش فوتبال از سینماها اتخاذ می‌کردند تا شاهد بروز این مشکلات نباشیم که از جمله آن تقسیم بندی سینماها و اختصاص آن به زنان و مردان بود.»

احمدی مقدم یادآور شد: « در کشورهای اروپایی مسابقات فوتبال از تلویزیون پخش نمی‌شود و مردم مجبورند برای مشاهده مسابقات فوتبال به سینماها رفته و با پرداخت پول مسابقه را تماشا کنند اما حال که در ایران تمامی مسابقات از تلویزیون پخش می‌شود، نیازی به پخش آن از سینماها نیست.»

به گزارش ایسنا، با توجه به سابقه‌ی توقف پخش فوتبال در سینماها باید منتظر بود که اداره اماکن مجوز پخش را خواهد داد و همچنین فدراسیون فوتبال هم در این زمینه با سینماداران همکاری خواهد کرد؟

کد خبر 173265
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز